kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bedava dediler, 5 köprü parası çıkardılar
OGS aldıktan 10 dakika sonra köprüden geçeceğiz
Genel müdür kuyruk bekleyince bürokrasi kalktı
Bedava dediler, 5 köprü parası çıkardılar

Bedava dediler, 5 köprü parası çıkardılar


Maliyetini çıkarınca bedava olacağı vaadiyle açılan Boğaziçi Köprüsü geçişi, geçen hafta yine zamlandı ve 2.5 milyondan 3 milyon liraya yükseldi. Oysa devlete 200 milyon dolara malolan köprü, bugüne kadar 1 milyar dolar gelir elde etti. İki köprünün yıllık geliri 120 trilyonu buldu.
Köprü geçişlerine yine zam geldi. Artık İstanbullular köprülerden 2.5 milyon lira yerine 3 milyona geçiyor. Oysa İstanbul Boğazı ilk defa 1973 yılında 200 milyon dolara yapılan Boğaziçi Köprüsü ile geçildiğinde dönemin hükümeti köprü bedeli çıktıktan sonra ücretsiz geçiş sözü vermişti. 200 milyon dolara mal olan Boğaziçi Köprüsü'nden devlet şimdiye kadar yaklaşık 1 milyar dolar, yani 5 köprü parası kazandı. Ancak hala köprü ücretlerine zam yapılmaya devam ediliyor. Boğazın ikinci geçişi ise 1987 yılında tamamlanan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile gerçekleşti. İkinci köprünün maliyeti ise çevre yolları ile birlikte yaklaşık 1 milyar doları buldu. Devlet buradan da şimdiye kadar 500 milyon doların üzerinde gelir elde etti.

Ücret alınması yasal mı?
Tüketici derneklerine göre köprü geçişlerinden ücret alınmasını yasal kılacak bir hüküm yok. Ama alınan ücreti iptal edecek bir mahkeme de yok. Üstelik gelir kalemlerinde de önemli bir yer tutmaya devam etiği için göreve gelen hükümetler, köprü gelirlerinin ellerinden gitmesini istemiyor. Çünkü iki köprünün yıllık geliri 120 trilyonu buluyor. Boğaziçi Köprüsü'nün temeli, Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay ve Başbakan Süleyman Demirel'in yanı sıra binlerce İstanbullu'nun katıldığı bir törenle, 20 Şubat 1970 tarihinde atılmıştı.

1957'de gündeme geldi
Asya ile Avrupa'yı birleştiren Boğaziçi Köprüsü, 30 yaşını doldurdu. Bugüne kadar 1.5 milyara yakın aracın geçtiği köprü, 1 milyar dolar kazandırdı. Boğaziçi Köprüsü Projesi' yasa tasarısı 4. Adnan Menderes Hükümeti'nin işbaşında olduğu 13 Eylül 1957'de Meclis'ten geçti. Proje 3 Temmuz 1968'de İngiliz Freeman Fox and Partner ve Botex firmasına 303 milyon liraya verildi. 34 ayda bitirilmesi taahhüt edilen projenin anlaşması 27 Ocak 1970'te imzalandı. Mimarlar ve İnşaat Mühendisleri odaları, karşı kampanya düzenledi. Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay ve Başbakan Süleyman Demirel'in katılımıyla 20 Şubat 1970'te temeli atıldı. 10 Mayıs 1973'te ilk kez köprü üzerinde yürünürken, 8 Haziran 1973'te ilk trafik denemesi yapıldı. Bakanlar Kurulu, 1 Ekim 1973' te aldığı bir kararla 1.074 metre uzunluğundaki köprüye 'İstanbul Boğaziçi Köprüsü' adını verdi. Cumhuriyet'in 50. yıldönümü olan 29 Ekim 1973'ten bir gün sonra, 35 mühendis ve 400 işçinin çalışmasıyla 10 ay gecikmeli açılan köprü, çevre yoluyla birlikte 2 milyar 80 milyon liraya mal oldu. Açılışı Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk ve Başbakan Naim Talu yaptı.
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 Fanatikleri kaldığı yerden devam edecek
 Halk tipi BMW'yi evinizde istediğiniz gibi tasarlayın
 MAN otobüslerine tasarım ödülü geldi
 Hem ticaretin hem de hayatın vazgeçilmez parçası oldular
 Fiat Doblo artık daha lüks
 Koreli Kia atağa kalktı
 Hyundai hurda araç indirimine devam ediyor
 Scania'dan yakıt tasarruflu model
 Berlingo'ya yeni motor
 Jaguar ÖTV farkını tüketiciye yansıtmayacak
 Opet madeni yağında 7 litrelik ambalaj
 Goodyear'dan 10 milyonluk indirim
 Üstsüz PT Cruiser Türkiye yollarında
 vdf'de 10 milyara 6 ay faiz yok
 Her keseye uygun hafif ticari
 Tofaş, Doğulu gençleri basketbolla tanıştırdı
 Model otomobil yarışı Formula 1'i aratmadı
 Fransız amiral gemisi
 Prius güvenlikten 5 yıldız alan ilk hibrid
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
TV dizilerinde neden kemer takılmıyor?
Otomotiv sektörü...
Travesti dehşeti
Travesti dehşeti
Şişli'de kavga eden travestiler hem birbirlerini hem de mahalleliyi...
Görmedik duymadık
Görmedik duymadık
Erzurum'da önceki gece bir bankanın kapısına çarpan otomobilin...
Hangisi Türkiye'nin 'yararına'?
Cumhuriyetçi George W. Bush, Irak savaşını savunuyor, Demokrat...
620 km'lik mezarlık
Fransa ve Belçika sınırında iki sapık 12 kişiyi öldürdü, 11'ine...
Sezer yerel reformu veto ettı
Cumhurbaşkanı, "Devletin birliği bozulabilir" gerekçesiyle İl Özel İdaresi...
Sarıgül lider gibi karşılandı
CHP liderliği yolunda yürüyen Sarıgül, Sivas'ta 3 bine yakın kişinin katıldığı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.