kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Konsept süper, peki PR nerede?
Zor fakat tutarsa sağlam yol
Aman, araya gitmesin!
Kısa...Kısa...Kısa...

Konsept süper, peki PR nerede?

Tekrar olacak ama tüm otomotiv sektörüne derdimizi anlatabilmek için tekrarda yarar var. İki hafta önce bu sütunlarda demişiz ki:
"Günümüzde bir ürünü satmak için akla giden değil, kalbe giden yolları izlemek gerekiyor. Kalbimize giden pek çok yol var. Ama en etkilisi hiç şüphesiz çocuklardan geçeni. Citroen de bu gerçekten hareketle reklam filminde, peri kılığında iki çocuk kullanmış... Bu şirin reklam filmiyle ilgili yine de bir eksik var. Nerede C3 Pluriel'in gazete ve dergi ilanları? Tuzluk gibi otomobil gösteren değil; aynı konsept ile hazırlanmış olan gazete ve dergi ilanları nerede? Nerede aynı konsepti içeren PR faaliyetleri?"
Bu satırlar üzerine Citroen'in reklam ajansı Grey'den müşteri direktörü Dost Karaahmetli'den nazik bir mektup aldım. Özetle şöyle diyor: Ciddi bir kurgu yapmışlar. 'Hayatınıza sihir katın' sloganı ile C3 Pluriel'i lanse etmişler. TV'lerde filmi devreye sokmuşlar. "Citroen'de sihirli günler" adını verdikleri daha çok servisleri ön plana çıkaran basın reklamları ve radyo spotlarını devreye sokmuşlar. Bayilere gelen müşteriler için 3 farklı çekiliş düzenlemişler. Hem test sürüşünü teşvik etmişler hem de satış desteği sağlamışlar. Yeni Citroen alanlardan 3 çifti Paris'e götüreceklermiş. Karaahmetli şöyle bitiriyor mektubunu:
"Sonuç olarak yazınızda belirttiğiniz gibi kurgusu eksik bir kampanya ile değil, Grey Worldwide'ın uluslararası reklam terminolojisine kazandırdığı deyim ile tam bir senkronize kampanya ortaya çıkardığımıza inanıyoruz."
Verdikleri detaylı bilgi için teşekkür ediyorum. Filmi çok başarılı bulduğumu daha önce de söylemiştim. Herhalde 'Abra- ka-dab-ra'lı basın ilanları da başarılı olmuştur. Ama o filmin basın reklamlarına sadece servisi ön plana çıkararak yansıtılmasını ve o iki şirin 'peri' çocukla bir sihirli çubuk ve 'Abrakadabra' sözcüğü dışında bir ilinti kurulmamış olmalarını talihsizlik olarak görüyorum. Bir de Karaahmetli'nin tüm anlattıkları, pazarlama kanallarına ve satışa yönelik unsurlardı. Ben mektubunda da medyada da basın bülteni gönderimi ve lansman toplantısı dışında herhangi bir PR projesine rastlamadım. PR projelerine hiç değilse reklamın dörtte biri kadar bir bütçe ayırın. Etkiyi katlayabilirsiniz. Tüm dünya böyle yapıyor.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Öncesi, sırası çok iyi de, ya sonrası?   / 09-06-2004
 Akla değil, kalbe giden yol doğrudur   / 02-06-2004
 Lastik ve CEO fabrikası   / 26-05-2004
 Bu trafik kampanyasına şapka çıkartmak gerek!   / 19-05-2004
 Fiat'ta aşk ve ateş birarada   / 05-05-2004
 Düzenli orduyu ihmal etmeyelim   / 28-04-2004
 Doğru duygu sömürüsü işe yarar   / 21-04-2004
 Sizi 307 Envy'deki gibi kıskanan birisi oldu mu?   / 14-04-2004
 Toyota'nın kızı nihayet geldi!   / 07-04-2004
 Tarkan hangi marka otomobil kullanıyor?   / 31-03-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
METE TANSU
Vergi yine dengemizi bozdu
Otomotiv sektöründe gündeme...
ALİ SAYDAM
Yeşile sahip çıkmak, nereye kadar?
Son günlerin en...
Rambo bıçağını sevdiğine sapladı
Rambo bıçağını sevdiğine sapladı
Uğruna ailesini terk edip birlikte kaçtığı sevgilisi Serdar Yarba ile...
Çarpan otomobil 45 metre sürükledi
Çarpan otomobil 45 metre sürükledi
Antalya'da önceki gece eşiyle buluşmak üzere sözleşen 33 yaşındaki...
Sorunu mahkemede sor
Iraklı yargıç, işkence ve binlerce kişinin katili olmakla suçlanan...
Bonbon şeker yer, intihar ederim!
Diyabet hastası 'kör imam', ABD'yi uyardı: İstediğimi yapın yoksa...
CHP'de gizli kurultay
Muhaliflerin imza toplaması üzerine olağanüstü kurultay çağrısını kendisi...
'AB tarih vermezse inandırıcılığını kaybeder'
Dışişleri Bakanı Abdullah Gül Türkiye'nin Kopenhag krİterlerini yerine...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.