kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Havacılığı sıkıntılar bekliyor

Henüz yaz sezonu tam olarak başlamadan İstanbul Atatürk Havalimanı bu yükün altından kalkamayacağına dair işaretler veriyor. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) iç ve dış hatlara yönelik kesin tedbirler almak zorunda. Güvenlik kontrollerinin sıkı tutulması sebebiyle oluşan uzun kuyruklar büyük sorun. Yeni x-ray cihazlarına ve personele ihtiyaç olduğu kesin. Türk Hava Yolları'nın (THY), yeni sezona uçak yetiştirememesi ve bazı uçakları elinden çıkarması da milli havayolunun handikabı. Halen THY, uçak alımında nasıl bir adım atacağını kendinden ve dış etkenlerden kaynaklanan sebeplerden belirlemiş değil. Sezonu kiralık uçaklarla geçirme durumu söz konusu. İç ve dış hat yolcusunun artmasına paralel olarak havacılık sektörüne yön veren kuruluşların
DHMİ, THY ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün yeterli adım atmaması halinde bu yaz havacılıkta problemler artarak devam edecek. Fakat sektörle kimsenin gerektiği gibi ilgilenmediği ortada olduğundan yazın kesin sıkıntılar olacak. İstanbul ve Antalya ise bunu en fazla hissedecek meydanların başında yer alıyor.

Terminallerde Yeni Yöntem
Geçen hafta Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapılan terminallerin DHMİ'ye teslim tarihi yaklaştığında durumun ne olacağını sormuştuk. DHMİ Genel Müdürü Mahmut Tekin, YİD terminallerini gündemlerine aldıklarını, mevcut yasanın yerine kaim olacak bir çalışmaya ihtiyaç duyulduğunu belirtti. Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'ni işleten Tepe-Akfen-Vie (TAV) konsorsiyumu 2 Temmuz 2005'e kadar işlettikten sonra DHMİ'ye teslim edecek. Antalya Dış Hatlar Terminali ise 1 Ağustos 2007'de DHMİ'nin kontrolüne geçecek. Ancak bu terminallerin özel sektörden, yeniden devletin işletmeciliğine geçmesi elbette mantıklı değil. Hazır terminale kim daha fazla para verirse işletmeciliği de ona emanet edilmeli. Çözüm bu. Fakat kesinlikle 3-5 yıllığına bu terminaller ihale edilmemeli. Asgari işletme süresi 15 yıl olmalı ki, gelen işletmeci kendisine pazarlama hedefi koyabilsin.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İç hatlarda şirket sayısı artıyor ama...   / 20-06-2004
 Sektör büyüyor Airex küçülüyor   / 06-06-2004
 Uçağın içi değişiyor   / 30-05-2004
 Pilot problemi tırmanıyor   / 23-05-2004
 THY'ye pervaneli geliyor   / 16-05-2004
 Pilot deyip geçme!   / 09-05-2004
 Pilot borsası açıldı   / 02-05-2004
 Havacılığı sıkıntılar bekliyor   / 25-04-2004
 Yeni terminalleri kim işletecek?   / 18-04-2004
 Lufthansa- THY ortaklığı   / 11-04-2004
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Uzaya göç var da kalan biz miyiz?
Geçen hafta uzaya...
REFİK DURBAŞ
"Üstün" bir arkadaştı
Behçet Necatigil, "Adı, soyadı /...
Az yemek ve sporla yaşlanmayı geciktirin
Az yemek ve sporla yaşlanmayı geciktirin
Ne kadar uzun ve sağlıklı yaşayacağınız beslenme ve hayat tarzınıza...
Denize bile sahne kurarım
Devlet Tiyatroları'nda görev yapan Işın Mumcu, bir müzik ve dans...
"Bu acıların tek sebebi, rahmetli"
Bu ölümü aklımıza kazıyan, Ece'ye çarpan aracı tanınan bir ismin...
Galata Köprüsü tiyatrocuları bekliyor
İstanbul Mekan Tiyatro Festivali dünyada ilk defa köprü üzerinde düzenlenen...
Kültürel farklılıklar tuvallere taşınıyor
Birleşmiş Milletler İnsani Kalkınma Raporu'nun bu yılki konusu "Kültürel...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.