kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Pilot deyip geçme!

Geçen haftaki yazımıza, asker kökenli pilotlardan eli kalem tutan bazıları dilleri döndüğünce cevap vermeye, pilot olmadığımdan hareketle yazımı eleştirmeye çalışmışlar. Maalesef ülkemizde öyle bir zemin kayması var ki, bu sütunda 'hava kapalı, yağmur yağabilir' yorumunu yapsak dahi bazıları çıkıp 'neden bize ördek dedin' muhabbetine giriyor. Yıllarca havacılık sektörünün ihtiyaçları asker kökenli pilotlar tarafından giderildi. Ancak, sivil kaynaktan pilot yetiştirilme işini Türkiye bir türlü beceremedi. Bizim eleştiri getirdiğimiz noktalardan birisi bu kapının asker kökenli pilotlar tarafından kapalı tutulmaya çalışılmasıdır.

Yani Türk Hava Yolu Pilotlar Derneği (TALPA) çatısı altında toplanan bu kardeşlerimiz, kendi çocuklarını, damatlarını, akrabalarını, hatta kızlarını dahi bu işe yönlendirip pilot yaparken, başka insanların önüne engel olarak çıkmaktalar. Şehitler vererek bu noktalara geldikleri savıyla savunma yapan asker kökenli pilotlar, zannediyorlar ki, yabancı kadınla evlilik başta olmak üzere ordudan kaçış için ortaya konan gerekçelerden haberimiz yok. Ordu kaynaklı pilotlar dünyanın her yerinde var. Ancak emekli olanlar ihtiyacın sadece bir kısmını karşılayabiliyor. Türkiye'de de durum bundan farklı değil. Dolayısıyla sivil kaynaktan pilot yetiştirilmesi için bir işletmeci ufku gerekiyor.

Eğer anlaşılmadıysa tekrarlıyorum; İETT şoförleri, İstanbul'un trafik çözümüne katkı sağlayamaz. İçlerinden biri yönetici yapılırsa ancak, şoförlerin hakları üzerine kafa yorabilir. Türkiye'de pilot sıkıntısı olduğu bariz bir şekilde ortada. Havayolları ve filoları ne kadar büyürse Türkiye'de pilot çeşitliliği de o derece artacaktır. Asker kökenli, yabancı uyruklu, yabancı uyruklu asker kökenli, sivil kaynaklı gibi. Ancak önemli olan pilot çeşitliği yani çalışacak eleman değil, çalışılacak kapıdır. İş olmayınca aş da olmaz, tencere de kaynamaz. Bunun için meslek tekeli oluşturmak faydalı değildir. Pilotluğu bir meslek olarak tescil ettirmeye çalışmak daha önemlidir.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İç hatlarda şirket sayısı artıyor ama...   / 20-06-2004
 Sektör büyüyor Airex küçülüyor   / 06-06-2004
 Uçağın içi değişiyor   / 30-05-2004
 Pilot problemi tırmanıyor   / 23-05-2004
 THY'ye pervaneli geliyor   / 16-05-2004
 Pilot deyip geçme!   / 09-05-2004
 Pilot borsası açıldı   / 02-05-2004
 Havacılığı sıkıntılar bekliyor   / 25-04-2004
 Yeni terminalleri kim işletecek?   / 18-04-2004
 Lufthansa- THY ortaklığı   / 11-04-2004
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Uzaya göç var da kalan biz miyiz?
Geçen hafta uzaya...
REFİK DURBAŞ
"Üstün" bir arkadaştı
Behçet Necatigil, "Adı, soyadı /...
Az yemek ve sporla yaşlanmayı geciktirin
Az yemek ve sporla yaşlanmayı geciktirin
Ne kadar uzun ve sağlıklı yaşayacağınız beslenme ve hayat tarzınıza...
Denize bile sahne kurarım
Devlet Tiyatroları'nda görev yapan Işın Mumcu, bir müzik ve dans...
"Bu acıların tek sebebi, rahmetli"
Bu ölümü aklımıza kazıyan, Ece'ye çarpan aracı tanınan bir ismin...
Galata Köprüsü tiyatrocuları bekliyor
İstanbul Mekan Tiyatro Festivali dünyada ilk defa köprü üzerinde düzenlenen...
Kültürel farklılıklar tuvallere taşınıyor
Birleşmiş Milletler İnsani Kalkınma Raporu'nun bu yılki konusu "Kültürel...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.