kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
General Motors, Çin'deki kumarı kazanacak mı
General Motors, Çin'deki kumarı kazanacak mı

Devler kâr marjlarının yüksek olduğu Çin'e akın etmeye devam ediyor. Bakalım bu kumarı kim kazanacak?.
Avrupa ve Amerika'da doyan otomobil pazarında rakiplerinin hamlelerine karşılık veremeyen General Motors (GM), Çin pazarında büyümeye karar verdi. Şu ana kadar bu ülkeye 2 milyar dolar yatırım yapan şirket, 3 yıl içinde 3 milyar dolar daha yatırım yapmayı planlıyor. Sürekli büyüyen Çin pazarının kârlılığı düşse bile hala Avrupa ve Amerika'daki satışlarından daha fazla kâr getireceğini öngören şirket, şu anda VW'nin ardından Çin pazarının iki numaralı ismi. Çin pazarı, GM'le beş yıl önce Buick sayesinde tanıştı. Bu günden itibaren pazara sunulan model sayısı 14'e çıktı. Artık küçük otomobili Chevrolet Spark'tan lüks Cadillac'a pek çok Çinli tüketicilere ulaşıyor. GM, Çinli ortaklarıyla önümüzdeki 3 yıl içerisinde üretimi yüzde 145 artırmayı hedefliyor. Bunun için 3 milyar dolarlık yeni yatırım yapılacak. Böylece pazara sunulan model sayısı 20'yi bulacak. Şirketin amacı her bütçeye ve amaca uygun model sunabilmek. Bu kararın riskli olduğu muhakkak. Çünkü yatırım, Çin otomotiv pazarının aynı büyüme hızıyla devamını öngörüyor. Halbuki analistler Çin ekonomisinin soğuması ve yavaşlaması gerektiğini belirtiyor. Aslında bu riski alan sadece GM değil. Geçtiğimiz 10 yılda her büyük otomobil üreticisi Çin'e adım attı. Şu anda ABD ve Japonya'dan sonra dünyanın üçüncü büyük otomobil pazarı olan Çin'de büyüme hızı yavaşladı bile. Bu yılın nisan ayında satışların artış oranı yüzde 45'ti. 2003'teki oran ise yüzde 75 oldu.

2020'de en büyük pazar olacak
Gelecek ile ilgili yorumlar tereddütlü olsa da bugüne kadar yapılan yatırımların GM için çok verimli olduğu da bir gerçek. 2004 yılının ilk ayında GM'nin Çin'deki satışları bir önceki yıla göre yüzde 56 arttı. Şirketin pazar payı geçen yılki yüzde 9.3'ten bu yıl yüzde 11'e yükseldi. Buradaki asıl önemli nokta ise, bu satışlarda yakalanan kârlılık oranları. GM'nin geçen yılki kârı 437 milyon dolar olarak gerçekleşmiş ve bu kâr 386 bin otomobil satılarak elde edilmiş. Buna karşılık Kuzey Amerika'da satılan otomobil sayısı 5.6 milyon, ama toplam kâr sadece 811 milyon dolar. Bir başka deyişle Çin'de üretilen her araç GM'e bin 132 dolar kâr sağlıyor. Bu rakam ABD'de ise 145 dolar. 2004 yılı ilk çeyreğinde şirketin tahminlerine göre Çin pazarı 2007 yılında Japonya'yı geçerek ikinci, 2020 yılında da ABD'yi geçerek en büyük pazar haline gelecek.

Sinan Cem ŞAHİN

DİĞER OTOMOBİL DÜNYASI HABERLERİ
 Fiat'ın prensi Jaki dedesini aratmayacak
 Louis Vuitton çantadan önce otomobil tasarladı!
 İspanyol ateşi içinizi ısıtacak
 Ford'da 27 ülke Sami Bey'e emanet edildi
 260 beygirlik Volvo S60 sonbaharda Türkiye yollarında
 En hızlı Türkiye reklamı start alıyor
 Peugeot 307 SW'ya 1.6 dizel dopingi
 Ralf ölümden döndü ilk kez bir Japon pilot podyuma çıktı
 Oto perdesi yüzbinlerce hayatı kurtaracak
 DaimlerChrysler işçi çıkartıyor
 Kia Motors 2010'da ilk 5 üretici arasına girmeyi hedefliyor
 Kore rüzgarı, küçüklere yeni bir hava getirecek
 Golf tutkunları Volkswagen Cup 2004'te buluştu
 Otomatik seven bayanlar, Panda için sıraya girdi
 İki tekerlekli karne hediyesi
 Çılgın ABD'li sanatçılar hayallerinizi zorlayacak
 Dünya şampiyonları arasında liseli bir Türk
 Lassa lastik alan yol yardımı kazanıyor
 Hindistan yeni Detroit oluyor!
    Otomobil Yazarları
  » Otomobil Dünyası
    Oto Finans
Del Bosque ile devam
Del Bosque ile devam
İspanya Milli Takımı'nın Vicente Del Bosque'yi istediğine ilişkin...
Panzer sağa çek!: 2-1
Panzer sağa çek!: 2-1
Almanya kazanmak zorunda olduğu maçta Ballack ile öne geçti. Heinz,...
Mesut Yılmaz anjiyo oldu
Mesut Yılmaz anjiyo oldu
Eski Başbakan, ANAP lideri Mesut Yılmaz, dün sabah anjiyo...
DYP 21. yaşını Ata ile kutladı
DYP 21. yaşını Ata ile kutladı
DYP Genel Başkanı Mehmet Ağar başkanlığındaki heyet, partinin 21.
'NATO tatili istiyoruz'
'NATO tatili istiyoruz'
46 ülkeden devlet ve hükümet başkanları ile 3 bin delegenin...
Havada ölümle dans
Havada ölümle dans
HAVADA 1 saat 40 dakika dolaşan uçaktaki yolcular, büyük panik...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.