MEDYANIN sürekli kötü tecrübeleri öne çıkarması online alışverişte güvenliği ön sıraya çıkardı. Geleneksel yöntemlerle alışverişlerde yaşanan kötü tecrübeler daha fazla ancak haber değeri yok. Online alışverişteki kötü tecrübeler uçak kazası gibi daha fazla yankı buluyor. Oysa burada yapılan hırsızlıklar daha kolay yakalanıp çözümleniyor. Birkaç fare tıklamasıyla ulaştığı web sitesinden alışveriş yapmak dar bir çevre dışında Türkiye'de müşteri bulamadı. Türkiye'de bunu başaran site sayısı oldukça az ve ciroları oldukça yetersiz. Forrester araştırma şirketinin Avrupa'yı kapsayan online alışveriş araştırmasında güvenliğe kadınlar erkeklerden daha fazla önem veriyor. Tüketiciler internetten alışveriş yaparken dikkat ettikleri en önemli üç şeyi; güvenlik, kişisel bilgilerin gizliliği ve alışveriş kolaylığı olarak sıralıyor.