|
|
Kısa...Kısa...Kısa...
* Cahillikten olacak, Daihatsu'nun dört çekeri ile daha önce tanışmamıştım. TV'lerdeki kalp atışları hayli dikkat çekici. Gazetede gördüğüm reklamı da benim için haber niteliği taşıyor. Çok kısa bir mesaj için de ilginç bir 'cinas' da yapmışlar. Mesaj hem '4 çeker' olarak okunabiliyor, hem de 'Dikkat çeker' olarak. Biz olsak bu güzel reklamın sağ alt köşesine sıkıştırılmış olan fiyatı çok daha büyük yazardık: 26 milyar 787 milyon TL!..
* Michelin'in lastik adamını TV reklamlarında büyük keyifle izliyordum. Bibendum ile anılan lastik adam, benim çocukluğumun en sempatik figürlerinden biri idi. Michelin Bibendum'un ilk yüz yıllık serüvenini nefis bir kitapta toplamış. Arçelik'in Çelik'i gibi sempatik bir kişilik yaratmak isteyen markaların bu kitaptan, sabır, süreklilik ve iletişim yatırımı adına öğrenecekleri çok şey var.
* Renault yetkili satıcısı Bika, İstanbul'un kültürel ve tarihsel sürecini farklı bir bakış açısıyla anlatan İhtifalci Mehmed Ziya Bey'in kaleminden çıkan bir kitaba sponsor olmuş. 'İhtifalci', anma törenleri düzenleyip buralarda konuşma yapan kişilere denirmiş. Yeni ve 2. el otomobil alım satımı yapan ve otomobil bakım onarımları üzerine hizmet veren Bika'nın böyle bir kitaba neden sponsor olduğunu, bu kitaba katkısının hangi iş hedefine karşılık bulduğunu, anlamakta güçlük çektim. Ancak mükemmel bir hizmet yaptıkları tartışılmaz. Olağanüstü bir tasarım. Ellerine akıllarına sağlık.
|