|
Otomatik seven bayanlar, Panda için sıraya girdi
|
|
Fiat Panda'nın Türkiye'deki test sürüşü gerçekleştirildi. Araç, rahat kullanımı, yakıt tüketimi ve şanzımanı ile dikkat çekiyor.
Avrupa'da Yılın Otomobili seçilen Fiat Panda'nın, Türkiye'deki test sürüşü Borum-İzmir arasında gerçekleştirildi. Fonksiyonellik, tasarım ve ergonominin ön planda tutulduğu otomobil 21.4 milyar liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Son dönemde özellikle kullanımı kolay ve tasarruflu otomobiller olan A ve B segmentine büyük bir ilgi var. Yoğun rekabet karşısında şirketler de sürekli yeni modeller geliştirerek, pazar paylarını artırmak istiyorlar.
İç mekan kullanışlı Fiat Panda'nın standart donanımları arasında; Follow me farlar, yükseklik ayarlı direksiyon simidi, Dualdrive elektrohidrolik direksiyon, katlanabilen arka koltuk, elektrikli ön camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, çocuk emniyet kilidi, yol bilgisayarı, radyo/teyp, manuel klima, çok fonksiyonlu LCD ekran yer alıyor. İç mekanı oldukça modern ve sade. Müzik sisteminin biraz yetersiz olduğunu söyleyebiliriz. Koltuklar ise rahat görünüyor. Küçük bölme ve cepler, eşyalar için birebir. Ön konsola monte edilen vites de sürüş rahatlığı sağlıyor. Yedi saniyede açılan skydome hem iç mekanın daha aydınlık olmasını hem de daha şık bir hava kazanılmasını sağlıyor. Otomobilin küçük olduğuna sakın aldanmayın. İleri ve geri hareket ettirilebilen arka koltukları yatırılarak, 786 lt hacminde bir bagaj elde edilebiliyor.
Başarılı otomatik şanzıman Fiat Panda'da 60 beygir güç üreten 1.2 lt'lik motor kullanılmış. Otomobilin aynı motor hacmine sahip diğer versiyonunda ise Dualogic yani otomatik şanzıman bulunuyor. Dynamic Dualogic şehiriçi kullanımda 100 kilometrede 6.8 litre, şehirdışında 4.6 litre yakıt tüketiyor. Açıkçası uzun yolda bile düşük hacimli motor bizleri rahatsız etmedi. Yol tutuşu da başarılıydı. Tofaş yetkilileri yaklaşık 15 gün içinde 350 adet Fiat Panda sattıklarını belirtiyor. Bayilerden bayaların yoğun talebiyle karşılaştıklarını belirten yetkililer, ağırlığın yavaş yavaş otomatik versiyona kaydığını da sözlerine ekliyor. Fiat Panda'da güvenlik açısından kendi segmentinde birçok ilke imza atılmış. Örneğin ESP ve 6 adet hava yastığı veya ABS ile çift hava yastığının standart olarak yer alması gibi... Sürücü ön hava yastığı, yolcu hava yastığı, sürücü ve yolcu yan hava yastığı, sürücü ve yolcu perde hava yastıkları, Patinaj Önleme Sistemi, Motor Fren Torku düzenleyici, Elektronik Stabilite Programı, Hillholder, aktif gergili ön emniyet kemeri, Yangın Önleme Sistemi ile ABS+EBD otomobil için düşünülen standart ve opsiyonel güvenlik donanımları.
|