kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Yandı gülüm keten helva!
Ben de kendimi girişimçi sanırdım...
Kısa... Kısa...
Önce 6 yaşındakiler anlamalı
Kürşat Bey'in ruh hali...

Önce 6 yaşındakiler anlamalı

Hem yöneticilere, hem de İstanbul Üniversitesindeki öğrencilerime 'Algılama Yönetiminin 9 Altın Kuralı'nı anlatırken üstünde en uzun boylu durduğum konu 'iletişimde yalınlık' meselesidir. Yani, ne diyeceğini 6 yaşındaki çocuğun anlayacağı yaratıcılık, tutarlılık ve süreklilikte söyleyeceksin. Yoksa algılanmaz!
Bu kural iş yerindeki yöneticinle ilişkinde de geçerlidir, eşinle, çocuklarınla kurduğun iletişimde de, sevgilinle de, dostun ahbabınla da...
Bir zamanlar en zayıf yanımdı benim. Sevgili Suna Kıraç'ın daha şundan 5 yıl önce "Söyleyin şu adama boşuna konuşmasın. Söylediklerinden hiçbir şey anlamıyorum!" diye haber yollayarak verdiği ders, beynimde çakılı durur. Biraz da Suna Hanım'ın uyarısı ile kendimi yalın ifade etmek için yıllardır büyük çaba harcar dururum. Bazen de htek tük anlayamayan çıkarsa da, ki çıkıyor, onlar için de"Altı yaş ve üstünü hedefledim; altı yaş altını değil" diye düşünüp geçiyorum. Yoksa yalınlığın sonu yok.
Şu sıra bu konuda izlediğim en mükemmel örnek Tefal'in son reklam filmi: Adam mutfakta yemek pişirmeye hazırlanıyor. Eşinin sesini duyuyoruz sadece. Telefonda akşama gelecek konukların sayısı ile ilgili sürekli değişik bilgiler veriyor. Adam da elindeki sapı bir o tencereye, bir bu tavaya takmaya çalışıyor...
Mutlaka izliyorsunuzdur. İzlemiyorsanız da reklam kuşaklarına sadece bu reklamı izlemek için takılın. Öğrenecek çok şey var. Bir: Mesaj, etkili olabilmesi için mutlaka kodlanmalıdır. Doğrudan söylenirse mesaj değil slogan olur. Uzun vadeli etki bırakmaz. İşte bir mesaj ancak bu filmdeki kadar yaratıcı ve yalın bir biçimde kodlanabilir. İkinci alınacak ders: Bir mesajı vermek için ille de büyük ve masraflı prodüksiyonlar yapmak gerekmez. Sevdiğinizi etkilemek için ille de en pahalı restoranlara götürmeniz, ona en pahalı hediyeler almanızın gerekmeyeceği gibi. Üçüncü ders: Algılamanın temel öğelerinden biridir. Duygusal olanla rasyonel olanı yaratıcılık kabında eritmek. Tefal bunu da çok iyi başarmış...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İstanbul mafyanın başkenti mi, uluslararası cazibe merkezi mi?   / 13-06-2004
 Nehirde boğulmamak için basında ilan şart!   / 06-06-2004
 Ucuz etin yahnisi sadece yavan olmaz   / 30-05-2004
 Risk almışlar, iyide etmişler   / 23-05-2004
 Düşünce 'out', duygu 'in   / 16-05-2004
 Üst kesimlere ulaşım gazetelerden geçiyor   / 02-05-2004
 Yorganın altına saklanmamalı   / 25-04-2004
 İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır   / 18-04-2004
 Bu da dondurmalı kazan-kazan   / 04-04-2004
 Yandı gülüm keten helva!   / 28-03-2004
ERDAL ŞAFAK
Irak politikasında devrim
Ve Mesut Barzani bir süredir...
AHMET HAKAN COŞKUN
Okurla dalaşma
"Elektronik posta" adı verilen...
MEHMET BARLAS
"Sen kendine kendin gibi bir taze bahar...
HINCAL ULUÇ
Babamı bir kez daha anarken..
Bugün Babalar Günü.. Ve...
NEBİL ÖZGENTÜRK
Unutulmaz ve vahim ekran öyküleri!
Unutulmaz ve vahim...
SAVAŞ AY
Gerçek bir 'baba' hikâyesi...
Var mısın İsmet...
Alex depremi
Alex depremi
Diğer yeni transfer Önder ile birlikte gelen Alex'i, havalimanında...
Sambacı tamam
Sambacı tamam
Özhan Canaydın, Galatasaray'ın resmi internet sitesine yaptığı...
Başkanlar işte bu masada oturacak
Başkanlar işte bu masada oturacak
NATO zirvesi için Nurus tarafından özel olarak tasarlanan kayın kaplı...
DEP'li Doğan, üniter devleti savundu
Kapatılan DEP'in eski Milletvekili Orhan Doğan, "Bölge...
Öğrenciler ter dökecek
Öğrenciler ter dökecek
Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS), bugün 81 il ve 63 ilçede, KKTC'de...
'Bu vaatlerle öğrenci pazarı yaratıyorlar'
'Bu vaatlerle öğrenci pazarı yaratıyorlar'
Üniversitelerin başarılı öğrencilerin tercihi olabilmek için...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.