kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Öncesi, sırası çok iyi de, ya sonrası?
Duygusal bir etkinin somut örneği
Otomobil aşkı ile gelen evrensellik

Öncesi, sırası çok iyi de, ya sonrası?

Halka açılma meselesi, yatırımcı ilişkileri yönetimi ve finansal iletişim günümüzün en önemli reklam ve halkla ilişkiler alanıdır. Doğru bir iletişim stratejisiyle, halka açılma oranı ve girdilerini ciddi miktarda artırmak mümkündür. Hem de, iletişime yatırılan miktarın çok üstünde bir geri dönüş değeri elde etmek mümkündür. Yeter ki çalışma, Osmanlı'nın deyişiyle 'lüzumu veçhile amel edile!'...

Şu sıra, halka açılma iletişimi açısından ekranlarda ve yazılı basında başrol Doğuş Otomotiv'de. İletişime geç başladıkları iddia edilebilir. Çünkü genel geçerli kural, iletişim stratejisini halka açılma tarihinden en az 2 yıl önce oluşturmaktır. Fakat olsun! Kampanya o kadar başarılı ki, sanki iki yıllık ara tamamen kapatılmış... Doğuş, tüm kendisine bağlı şirketlerin iletişim çalışmalarında 'd' harfinden yola çıkılarak hazırlanmış amblemini kullanmaya zaten iki yıl önceden başlamıştı. Doğuş Otomotiv için de aynı 'd'yi kullanmaları son derece akıllı. Ayrıca Doğuş Otomotiv altındaki markalar o kadar kuvvetli ki, kurumsal itibarı bir anda uçuruveriyorlar. Başarılı reklam ve PR çalışmaları, ortak anahtarlıkla ana şirketi bugünlere son derece yalın ve hedefe kitlenmiş bir mesajla taşıyor: "Dünya markalarının güvendiği bu güce ortak olacaksınız!..."

Tüm iletişim çalışmaları için geçerli kural burada fazlasıyla geçerli: Öncesi sırası ve sonrası. Öncesindeki iletişim biraz geç kalınmış olsa da hedefi 12'den vuruyor. Halkla açılma sırasında da bu hızla giderlerse, iletişimlerini başarıyla taçlandıracaklar. Pekiyi ya sonrası?.. Genelde halka açılmalardan sonra yatırımcı, hissedar ve kamuoyu ile iletişim ihmal ediliyor. Oysa esas iletişim oyunu ondan sonra başlıyor... Umarız, Doğuş Otomotiv sonrasında da hız kesmez.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Akla değil, kalbe giden yol doğrudur   / 02-06-2004
 Lastik ve CEO fabrikası   / 26-05-2004
 Bu trafik kampanyasına şapka çıkartmak gerek!   / 19-05-2004
 Fiat'ta aşk ve ateş birarada   / 05-05-2004
 Düzenli orduyu ihmal etmeyelim   / 28-04-2004
 Doğru duygu sömürüsü işe yarar   / 21-04-2004
 Sizi 307 Envy'deki gibi kıskanan birisi oldu mu?   / 14-04-2004
 Toyota'nın kızı nihayet geldi!   / 07-04-2004
 Tarkan hangi marka otomobil kullanıyor?   / 31-03-2004
 Scenic 'demode değilim' diyor   / 24-03-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
METE TANSU
Belirsizliği yönetiyorlar!
Ocak-mayıs döneminde otomobil...
ALİ SAYDAM
Konsept süper, peki PR nerede?
Tekrar olacak ama tüm...
Yine başı dertte
Yine başı dertte
Ünlü şarkıcı Seda Sayan'ın erkek kardeşi Sedat Sayan ile iki arkadaşı...
Çölleşmenin çözümü var
Çölleşmenin çözümü var
Bugün Dünya Çölleşmeyle Mücadele Günü. NASA’ya göre, dünya...
Cipten bulundu
İtalyan basını: Irak'ta yakalanan Kos bir ajandı. Vücudundaki çipten...
Bizim polis hoşgörülü
Erdoğan, Hollandalı gazetecinin "Polisinizin tutumu sert" sözüne...
Eski DEP'liler şehit evinde
Leyla Zana, şehit annesinin elini öptü, acılı babaya sarılan Selim Sadak...
Savcılar avukata tepeden bakamayacak
TCK'dan sonra CMUK da çağdaşlaşıyor. "Savunma hakkı"nı güçlendiren düzenlemeyle...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.