|
|
Kadirizm'den Micraizm'e doğru
Herhalde Kadir İnanır'dan yola çıkmışlar, diye düşündüm. 'Micraizm' konsepti ve sloganı, Avrupa'da da benzer bir tavır benimsenmiş olsa da, halis yerli malı imiş. Zamanlama ve bizim kültüre uygunluğu açısından Nissan çok büyük bir balık yakalamış. Başka hangi kültürde 'Micraizm' bu kadar çok şey çağrıştırabilirdi acaba... 'Kadirizm' daha çok 'maço' erkeklere gönderme yapar. Oysa Micra'nın hedef kitlesi içinde genç bayanlar ve kent içi ulaşım için ikinci otomobil planları yapanlar var. Olsun. O sıcaklık yine de kaybolmuyor. Eğer Nissan bu kampanya ile bir yaşam biçimi çerçevesinde ve 'kulüp anlayışı' ile duygusal bir alan yaratmak niyeti ile yola çıkmışsa, bizce bu konuda hedefi 12'den vurmuş. Reklam ajansı TBWA'yi kutlamak gerek. Bazıları, park yeri tartışması sonucu araçtan inen insan azmanı bey ile, onu aracın motor kaputu üzerinde bilek güreşine davet eden genç bayanın oynadıkları sahneyi abartılı bulabilir. Sanatlı işlerde anlatım, abartısız olmaz. Yoksa reklam filmi olmaz. Onun yerine durmadan belgesel tadında şeyler çıkardı ortaya. O zamanda farklılaşma nasıl yaratılırdı bilinmez. Ben hedef kitlesi değilim. Buna rağmen şu 'Mikraizm' meselesi, dışarıdan minicik görünüp, içi son derece ferah olan bu 'minik dev' araca sempatimi artırdı.
|