|
|
|
|
|
|
400 milyon doları çöpe attılar
Türkiye'de yapımına 1976 yılında başlanan ve 1986 yılında bitirilmesi planlanan İstanbul Ankara hızlı tren projesi, 7 yıllık çalışmanın ve 400 milyon dolarlık harcamanın ardından 1983 yılında iptal edildi. Projenin birinci aşaması olan Sincan-Çayırhan hattı yüzde 80'ni tamamlanmasına karşın orada kesilerek bırakıldı. Bu yolun yapımının engellenmesinde şehirlerarası otobüs firmalarının önemli roller oynadığı belirtiliyor. Hızlı tren projesi yarım bırakılırken, yapılan İstanbul - Ankara Otoyolu da projeye büyük darbe vurdu.
ÇOK UCUZ Oysa DPT'nin hesaplamalarına göre çift hatlı, sinyalli ve elektrikli 1 kilometrelik demiryolunun maliyeti düz arazide 1.4 engebeli arazide 3, çok engebeli arazide ise 4.2 milyon dolar. 1 kilometrelik otoyolun maliyeti ise düz arazide 6, engebeli arazide ise 12 milyon dolar. 1995 yılında yapılan bir araştırmaya göre ise Japonya'da yolcu başına maliyetler hızlı trenlerde 1 birim iken otomobilde 6.2, otobüste 1.4, uçaklarda ise 9.9 birim olarak hesaplandı.
|
|
|
|
|
|
|
|
|