kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Doğru reklamı anlatan bir fıkra ve bir grafik!
'Tatlı huzur'a reklam gerek'
Yoksa ben kadın mıyım?
Kısa... Kısa... Kısa...

'Tatlı huzur'a reklam gerek'

Tam 9 yıl onun kokusu burnumdaydı. Üniversitede okurken kaldığım ev Nestle fabrikasının burnunun dibindeydi. Çikolatayı deli gibi sevmem belki de bu yüzdendir. Coca-Cola, Ford ve IBM gibi dünyanın en ünlü markaları arasında yer alan Nestle 1867'de İsviçreli kimyager Henri Nestle tarafından kurulmuş ve bu tarihten 8 yıl sonra 1875'de bebek maması yerine geçen sütlü unu ile Osmanlı ülkesine girmiş.
Türkiye'de faaliyet gösteren ilk yabancı sermayeli şirket. 254 bin çalışanı, 8000'den fazla ürünü ile dünyada 120 ülkede faaliyet gösteriyormuş. Nestle iddialı. Bir insanı anne karnında doğru ve dengeli besleyecek ürünlerden başlayarak ölümüne kadar ihtiyaç duyabileceği tüm gıda ürünlerini ürettiğini söylüyor.
Bunları Nestle'nin Perşembe günü ilki Rahmi Koç Müzesi'nde düzenlediği toplantıda dağıtılan basılı malzemeden öğreniyoruz. " Nestle Good Food Good Life Sohbetleri" her ay tekrarlanacakmış. Avrupa Anti-Aging (Yaşlanmaya Karşı) Derneği Başkan Yardımcısı Dr. Hasan İnsel'in yönetiminde gerçekleşen sohbete Prof. Dr. Üstün Korugan ve Demet Akbağ da konuk olarak katılmışlar. Buraya katılım ücretli değil. Gelecek sefere gazete reklamlarıyla daha iyi duyururlarsa ben de katılırım (!)... Konu tam bana göre.
Şirket ömürlerinin ortalama 25 yıl olduğu söylenir. Bu tehlikeden kaçmanın tek yolu olarak da 'değişmek' gösterilir. Nestle 137 yıllık varlığını buna borçlu sanki. Yeni konsepti de iyi bir örnek: Sağlıklı olmak kadar hayattan keyif ve lezzet almayı da öneriyor artık: "Good food, good life" (İyi gıda, iyi yaşam).
Yani "Bedenimizi ve ruhumuzu aynı anda sağlıklı ve mutlu kılmak için formül aramalıyız. İyi yaşamı sanat haline getirmeliyiz" diyor.
Toplumsal sorumluluk, bu değişim projesinin temel ayağı. TEGV'le başlatacakları ve çocuklara beslenme eğitimi verilmesini kapsayan uzun soluklu, projesi de yoldaymış. Toplumsal sorumluluk projeleri reklamla desteklenmezse, dar çevrelerde kalır. Umarım Nestle gereğini yapacaktır. Çünkü çıkış yolu çok doğru.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Ucuz etin yahnisi sadece yavan olmaz   / 30-05-2004
 Risk almışlar, iyide etmişler   / 23-05-2004
 Düşünce 'out', duygu 'in   / 16-05-2004
 Üst kesimlere ulaşım gazetelerden geçiyor   / 02-05-2004
 Yorganın altına saklanmamalı   / 25-04-2004
 İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır   / 18-04-2004
 Bu da dondurmalı kazan-kazan   / 04-04-2004
 Yandı gülüm keten helva!   / 28-03-2004
 Duygu yükü Efes Dark'ı uçuruyor   / 21-03-2004
 Doğru reklamı anlatan bir fıkra ve bir grafik!   / 14-03-2004
YAVUZ SEMERCİ
Başınız dönmüyor mu?
Türkiye'nin gündemi başdöndürüyor.
ALİ SAYDAM
Nehirde boğulmamak için basında ilan şart!
Geçen...
İLKER SARIER
Türkçe bilmeyen Danilo'nun büyük medya...
Bu vahşete 5 yıl hapis az
Yargıtay, karısını yakan Değer'e verilen 5 yıl 10 aylık cezayı, "az"...
Ulusötesi öğrenciler
Dünyada bin 305 okulda, Türkiye'de ise 14 seçkin okulda uygulanan...
IMKB
E: 17,708 D:% 3.89
DOLAR
S: 1,496,000 D:% -0.99
EURO
S: 1,830,000 D:% -0.97
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.