|
|
|
|
|
Avrupa'da aradığını İstinye'de buldu
|
|
Türkiye'ye geldiği sırada Otokoç'u da ziyaret eden Ford Avrupa Başkanı Booth, teknolojik altyapıdan çok etkilendi: İşte bayilerimiz için aradığım sistem buradaymış.
Türkiye'nin ilk mega bayilerinden Otokoç'un teknolojik altyapısı Avrupa'ya örnek oldu. Ford Avrupa'nın çiçeği burnunda Başkanı Lewis Booth, Türkiye'ye geldiği dönemde şirketi de ziyaret etti ve uzun süredir aradıkları teknolojik altyapının Otokoç'ta başarıyla uygulandığını söyledi. Otokoç'tan çok etkilendiğini söyleyen Booth, Genel Müdür Cenk Çimen'e birkaç kez teşekkür mektubu yazmış. Bu yıl 500 milyon dolarlık ciroyla Türkiye'nin en büyük bayisi olmayı hedefleyen Otokoç, Ulusal Kalite Ödülü'ne aday. Cenk Çimen, ödül konusunda da oldukça iddialı olduklarını belirtiyor. Ford Avrupa Başkanı'ndan alınan övgü de bunun bir ispatı. Peki şirketin bu süreci nasıl gelişti? 2001 yılında Otosan şirketlerinin birleşmesi sonucu ortaya çıkan Otokoç, Türkiye'de mega bayi konseptini yaratmak istiyordu. Çimen, "Aynı işi aynı markayı satan kişileri tek hedefe doğru yönlendirmek gerekiyordu. Stratejimiz doğrultusunda insanları aynı yola sokmak için EFQM'i seçtik. Burada herşey vardı. Toplam performans, liderlik gibi" Teknoloji altyapısı da bu süreçte ortaya çıkmış. 1.5 milyon dolara malolan sistem, kaliteye giden önemli mihenk taşlarından birini oluşturuyor. Geçtiğimiz yıl TÜSİAD-KalDer'in düzenlediği Ulusal Kalite Ödülü yarışmasında Mükemmellik Ödülü aldıklarını hatırlatan Çimen, "Bu yıl ödülü almak istiyoruz" diyor.
'Herkes ziyan hesabı yapıyor' Tabii söz dönüp dolaşıp otomotiv sektöründe gündemi oluşturan hurda araç teşviğine geldi. Pazardaki hareketlilik doğrultusunda yaklaşık 100 bin aracın yurtdışına sipariş verildiğini söyleyen şöyle devam etti: "Şimdi bunlar ne olacak. Şirketler ellerinde birikecek otomobillerini satmak için hurda araç teşviğine bir süre kendileri devam edecek. Açıkçası şimdi avantaj azaldı diye, hafif ticariye doğru bir yönelme olabilir. Düşünsenize bir de bu yıl uluslararası muhasebe standartlarına göre kârzarar ortaya çıkacak. Stokta biriken araç da size sürekli zarar yazacak. Şu an herkes ziyan hesabı yapıyor. Güzel bir şey değil."
|
|
|
|
|
|
|
|
|