kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Düzenli orduyu ihmal etmeyelim
Renk katcaz. Ayağını yerden kescem?
Bu davete katılmamak olmaz!

Düzenli orduyu ihmal etmeyelim

Bu sayfalarda genellikle televizyon reklamlarından söz ediyoruz. Oysa reklamın en önemli ayaklarından biri olan yazılı basın reklamlarına gerektiği kadar önem vermiyoruz. Bilindiği gibi biri olmadan öteki olmuyor. Yani gazete ve dergi reklamları ile desteklenmemiş bir kampanyanın başarılı olması çok zor... Televizyon, komando harekatı etkisi yaratırken, yazılı basın reklamları kalıcı ordu işlevini görüyor. Yani tutundurma ve koruma işlevini. Bugün bu alandaki son günlerde gördüğüm en etkili uygulamalardan söz etmek istiyorum: Mercedes, Fiat Stilo, Goodyear-Audi...

Goodyear'ın Audi ile birlikte çektiği reklam filmini hatırlıyorsunuzdur. Gökyüzünden torba torba yağmurun düştüğü ve Audi'nin o havada bir kazı ezmemek için nasıl durduğunun anlatıldığı reklam filminden söz ediyorum. O kadar görselliği zengin ve harekete dayalı bir filmdi ki, bunu gazete - dergi reklamında doğru dürüst anlatamazlar diye düşünmüştüm. Arkadaşlar dergideki reklamı getirip önüme koyduğu zaman, biraz da şaşkınlıkla sorunun büyük bir başarı ile çözüldüğünü tespit ettim. Reklam kesin duvara asılacak derecede şık ve amacına uygun bir şekilde hazırlanmıştı.

Tüm rekabet yönelimli saldırgan tutumuna rağmen Mercedes de benzer bir şıklığı yakalamış: Karşıdan Mercedes kamyon geliyor. Sağlı, sollu dizilmiş olan diğer markalar sanki başlarını önüne eğmişler. Çekicilerin son derece doğal olan bu duruşlarından bir reklam yaratıcılığı çıkarmak her baba yiğidin harcı değildir. Baharın minicik bir dalla simgelendiği Fiat Stilo'nun reklamı ise bana yine algılama yönetiminin 9'uncu kuralını hatırlattı: "Algılamayı yönetmek istiyorsanız, düşüncelerden çok duygulara hitap edeceksiniz."

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Doğru duygu sömürüsü işe yarar   / 21-04-2004
 Sizi 307 Envy'deki gibi kıskanan birisi oldu mu?   / 14-04-2004
 Toyota'nın kızı nihayet geldi!   / 07-04-2004
 Tarkan hangi marka otomobil kullanıyor?   / 31-03-2004
 Scenic 'demode değilim' diyor   / 24-03-2004
 Elodie tüm görüşlerimi değiştirdi   / 17-03-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
METE TANSU
Faiz % 3'e çıkmadan satış hız...
ALİ SAYDAM
Bu trafik kampanyasına şapka çıkartmak...
Şaşkın gaspçılar
Şaşkın gaspçılar
Beyoğlu'nda iki gaspçı bir saat arayla aynı taksiciyi ikinci kez...
Çalıntı otomobille gezen silahlı hırsız korku saçtı
Çalıntı otomobille gezen silahlı hırsız korku saçtı
Sevgilisini çaldığı araçla gezdiren, dur ihtarına ateş açarak...
Öküz öldü ortaklık bozuldu
Çelebi, savaş öncesi ABD'nin en iyi müttefikiydi. Saddam'ın...
ABD veto etmedi BM İsrail'i kınadı
İsrail'in 40 kişinin ölümüne yol açan Refah'taki saldırıları üzerine...
Futbolun Susurluk'u
Beşiktaş Spor Kulübü'nün antetli kâğıtlarıyla sadece Alaattin Çakıcı pasaport...
Afganistan'da komuta yeniden Türkiye'nin
Türkiye Şubat ayında yeniden ISAF komutasını üstlendiğinde Kabil'e 1500...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.