kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Doğru duygu sömürüsü işe yarar
İçi boşalmış kavramlara dikkat
Slogana bakarsak, galiba biz İngiliz olduk!
Kısa...Kısa...Kısa...

İçi boşalmış kavramlara dikkat

Kalite kavramını tanıtımında şu sıra iki marka birden işliyor: Toyota Avensis ve Hyundai. Avensis 'Kaliteyi gözünüz kapalı hissedebilir misiniz?'derken, Hyundai 'Kalitenin değişen yüzü' gibi zor anlaşılan, felsefecilerin kafa yoracakları bir mesajla tanıtım yapıyor. Bazı kavramlar vardır zaman içinde kullanıla kullanıla iletişim deyimiyle 'jenerik' hale gelirler. İçleri boşalır. Artık ilk çıktıklarındaki kadar etkili olamazlar. Cem Yılmaz'ın Doritos Alaturca reklamında yerli yersiz "Eğitim önemli!" tespitinde bulunması işte bu nedenle epri olarak yerini bulur. Örneğin "Düzeyli ilişki kurmak", "Mevcut durumun somut analizi", "Sağlıklı beslenme" gibi kavramsal yaklaşımlar, eğer sağlam ve yaratıcı zeminlere oturtulmazlarsa hedef kitle tarafından 'es' geçilebilmektedir. Hatta Amerikan dizilerinin cılkını çıkarması yüzünden yakında 'seni seviyorum' bile güme gitme tehlikesi ile karşı karşıyadır. Kabul etmekte biraz zor gelebilir ama, ne yazık ki "kalite" de bu tür kavramlardan biri haline geldi. 1960'larda Japonya'da hayata geçirilmeye başlanan 'TQM-Toplam Kalite Yönetimi' anlayışının giderek yaygınlaşması, müşteri memnuniyetinde kalite meselesinin fabrika çıkışı bir doğallık kazanması, iletişimcileri yeni arayışlara itmiştir. Bugün herhangi bir ciddi kurumda çalışan herkes günde hiç değilse bir kaç kez 'kalite' sözcüğü ile burun buruna gelir. Bu nedenle bir iletişim stratejisini 'kalite' kavramı üzerine inşa etmek son derece riskli olabilir. Umarız zengin iletişim bütçeleri ve yaratıcı çalışmalarıyla Toyota ve Hyundai bu riskli alandan kendilerini sıyırmayı başarırlar.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Sizi 307 Envy'deki gibi kıskanan birisi oldu mu?   / 14-04-2004
 Toyota'nın kızı nihayet geldi!   / 07-04-2004
 Tarkan hangi marka otomobil kullanıyor?   / 31-03-2004
 Scenic 'demode değilim' diyor   / 24-03-2004
 Elodie tüm görüşlerimi değiştirdi   / 17-03-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
METE TANSU
Faiz % 3'e çıkmadan satış hız...
ALİ SAYDAM
Bu trafik kampanyasına şapka çıkartmak...
Şaşkın gaspçılar
Şaşkın gaspçılar
Beyoğlu'nda iki gaspçı bir saat arayla aynı taksiciyi ikinci kez...
Çalıntı otomobille gezen silahlı hırsız korku saçtı
Çalıntı otomobille gezen silahlı hırsız korku saçtı
Sevgilisini çaldığı araçla gezdiren, dur ihtarına ateş açarak...
Öküz öldü ortaklık bozuldu
Çelebi, savaş öncesi ABD'nin en iyi müttefikiydi. Saddam'ın...
ABD veto etmedi BM İsrail'i kınadı
İsrail'in 40 kişinin ölümüne yol açan Refah'taki saldırıları üzerine...
Futbolun Susurluk'u
Beşiktaş Spor Kulübü'nün antetli kâğıtlarıyla sadece Alaattin Çakıcı pasaport...
Afganistan'da komuta yeniden Türkiye'nin
Türkiye Şubat ayında yeniden ISAF komutasını üstlendiğinde Kabil'e 1500...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.