Boğaziçi’nde yapılan Reklam Yarışması’nda 155 takım arasında Ankara Üniversitesi öğrencileri şampiyon oldu
BOĞAZİÇİ Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü'nün düzenlediği "Üniversitelerarası Reklamcılık Yarışması Adventure" bir final heyecanını daha geride bıraktı. Bu sene ikincisi düzenlenen yarışmanın konusu Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) için reklam bulunması oldu. Üçer kişilik 155 takımdan 465 üniversite öğrencisinin katıldığı yarışmada Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri Ozan Can Bozkurt, Öykü Şenhan ve Ertuğ Tuğalan'ın oluşturduğu 'Anadolu Ajansı' takımı birinci oldu. Yarışmada ikinciliği Ege ve Dokuz Eylül Üniversiteleri öğrencileri Çidem Tenli, Işık Karakafa, Melike Berktaş'tan oluşan "Pink Panther" kazanırken, üçüncülüğü ise Ankara Üniversitesi öğrencileri Aziz Yayla, Hüseyin Kaim, Diren Dalili'nin grubu "Ctrl+G' takımı aldı.
ÖNEMLİ OLAN YARATICILIK BOĞAZİÇİ Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü Başkanı Mehmet Zeki Önal ilk turu internet üzerinden yapılan yarışmada 155 takım arasından 10 finalistin seçildiğini anlatıyor. Finalistlerin Boğaziçi Üniversitesi'nde üç gün boyunca sunum teknikleri, pazarlama ve reklam üzerine seminerlere katıldıklarını söyleyen Önal, son gün finalistlerin jüri önünde sunumlarını yaptıklarını belirtiyor. Önal, "Adventure hiçbir bölüm sınırlaması olmadan Türkiye'deki bütün üniversite öğrencilerine açık olan bir yarışma. Bu yüzden jüri teknik özellikleri değil, yaratıcı fikri ve konuya uygunluğu kriter aldı" diye konuşuyor. Yarışma dahilinde katılımcılardan TOG'a yeni bir slogan yaratmaları istendi. B.Ü. İşletme ve Ekonomi Kulübü Başkan Yardımcısı Melike Aydın amaçlarını "Öğrencilerin bir yandan yaratıcılıklarını geliştirirken bir yandan da var olan sosyal sorunlar üzerinde düşünmelerini sağlamak istiyoruz. Bu yüzden de iki senedir ADventure hep sosyal sorumluluk kampanyalarını konu alıyor" sözleri ile açıklıyor.
BİZİM DİLİMİZDE KONUŞTUK YARIŞMADA birinci olan Anadolu Ajansı'nın sloganı ise "Sen de TOG'a gel projene hayat ver." Takımın üyelerinden Öykü Şenhan "Çıkış noktamız TOG'u bir cazibe merkezi haline getirmekti. Bu yüzden TOG'un gerçekleştirdiği projeleri günlük hayattan bildik sözlerle süsledik. Mesela okulların dış cephelerinin boyanmasını 'haftanın şıkı' başlığı altında verdik ya da kumsaldaki çöplerin temizlenmesini 'plajda çılgın parti' başlığı altında. Böylece bu projelerin de eğlenceli olabileceğini göstermek istedik" diye konuşuyor. Şampiyon takımın üyelerinden Ozan Can Bozkurt gençlerin bu tür gönüllü organizasyonlara katılımının çok az olduğunu ifade ediyor. Başarılarının sırrını ise Bozkurt, şu sözlerle açıklıyor:
HEDEF KİTLEYİ ÖNEMSEDİK "HEDEF kitlemiz gençlerdi biz de reklamımızı hazırlarken bu gerçeği göz önüne aldık ve hedef kitlemizi çok önemsedik. Bu reklamı hazırlarken bize seslenilmiş olsa 'Biz ne hissederdik?' diye düşündük. Bu nedenle farklı ve bizim dilimizde konuşan bir çalışma hazırladık. Mesajımızı da samimi ve sıcak bir havada verebilmemizin kazanmamızda etkili olduğunu düşünüyorum." Klan EURO RSCG reklam ajansından Levent Erden, Koloni Ajans'tan Kağan İşmen, Reklamcılık Vakfı ve Ultra Ajans Başkanı Faruk Kaptan, TOG'dan Sevil Seventürk ve Özlem Suer'in jüri olarak katıldığı finalde birinci olan öğrenciler Klan EURO RSCG reklam ajansında staj imkanı, Marketing Türkiye aboneliği, Lürzer's Archive 2003 DVD'si ve Reklamcılık Vakfı'ndan kitap serisi ödüllerinin sahibi oldu.