| |
|
|
Bu da sana kapak olsun!
Diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de tüketicilerin profilini çıkarmak... Satın alma tarzlarının ne olduğunu ve hangi yönde değiştiğini ortaya koymak amacıyla araştırmalar yapılıyor. Bu konudaki veriler sık sık bizim ekonomi sayfalarında haber olduğu için tekrar buraya almıyorum. Ancak konunun aylık pazarlama iletişimi dergisi MediaCat tarafından sunuluşu çok hoşuma gitti. Bakın, 'Türk Tüketicisinin Kültürel Portresi' başlıklı dosya konusunu Uğurcan Ataoğlu ile Zeynep Oray nasıl görselleştirmiş. Gayet çarpıcı değil mi? Bu 'tip' hangi tüketici kategorisine girer dersiniz: Dinmerkezci (yüzde7.7), Geleneksel (yüzde 20.3), Yılgın (yüzde 12.3), Çabalayan (yüzde 9.8), Vitrindeki (yüzde 6.7), Popmilliyetçi (yüzde 9.6), Harbi (yüzde 16.4), Medeniyetçi (yüzde 8.8), Öykünen (yüzde 8.4), Çabalayan (yüzde 9.8). Unutmadan. Bu konuyu değerlendiren reklamcı Hulusi Derici çarpıcı bir saptama yapmış: "Eski araştırma, pazarlama, reklam modellerini bir yana bırakmalıyız. Bilginin de bir son kullanma tarihi olmalı."
|