|
|
Kötü kokudan kurtulmak için
Tüketiciler Birliği, "Televizyon İzlememe" kampanyası başlattı... Peki "izlememek" çözüm mü?
TÜKETİCİLER Birliği, "televizyon izlemenin neden olduğu olumsuzluklara dikkati çekmek" amacıyla, 19-25 Nisan 2004 tarihleri arasında "Televizyon İzlememe" kampanyası başlattı. Birliğin Genel Başkanı Bülent Deniz böylelikle; aileye, kitaba, spora daha fazla vakit ayrılacağını, yarışmalar, mafya dizileri ve magazin programlarından usanan insanlara "kendi programlarına bakma" şansı tanınacağını söyledi. Bu sütunlarda daha önce de televizyon izleyicilerinin örgütlenmeleri gerektiğini ve böylelikle ülkenin en güçlü sivil toplum kuruluşunu oluşturabileceklerini yazmıştım. Ama ne yalan söyleyeyim, Tüketiciler Birliği'nin "televizyonun üstüne örtü örtmesini" çok ucuz ve kestirme bir yöntem olarak değerlendiriyorum. Ben birlik yöneticilerinin yerinde olsam, tüketici araştırmalarına dayandırdığım somut bilgileri kanal yöneticilerinin, RTÜK'ün, Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü'nün ve ilgili diğer kuruluşların önüne koyardım. "İşte" derdim, "Halk şunu istiyor, bunu istemiyor..." Böylece şikayetçi değil, "düzenleyici" rolüne soyunurdum. Çöp kutusuna sırtınızı dönerek, kokudan kurtulamazsınız. Mutlaka elinize eldiveni giyip, kutuyu konteynere boşaltmanız gerekir! Bilmem anlatabildim mi?
|