Tuyed'in araştırmasına göre Fethiye ve Marmaris arası, zengin Avrupalı'nın en çok tercih ettiği yerler. Alternatif turizm kaynaklarıyla da bu bölge sınıf atlamaya aday.
Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği (TUYED) tarafından hazırlatılan rapor, Türkiye'nin turizm bölgelerinin durumunu belirleme açısından önem taşıyor. Derneğin yaptığı araştırmaya göre Ege Bölgesi'nde uzun süredir suskun olan Fethiye ve Marmaris, zengin turiste hitap eden alternatif turizm imkanlarıyla sınıf atlama yolunda ilerliyor. Ancak Alanya ve Çeşme'de yapılaşma ve çevre koruma açısından çanlar çalışıyor. İşte, rapordan turizm bölgeleri:
ALANYA Kendi yanlışları sonucu hızla pazarın dışında kalma noktasına giderken başlattığı seferberlikle hızla toparlanma sürecine girdi. Yıldız Teknik Üniversitesi'nden alınan destekle hazırlanıp uygulanan Alanya Gelişme Projesi'nin olumlu sonuçları alındı. Alanya yeniden yükselişe geçerken kaybedilen pazarları kazandı, yeni pazarlara açılıyor. Ancak yapılaşma ve betonlaşma noktasında olumsuz gelişmeler var.
BELEK Türkiye'nin en iyi bölgesi. Diğer bölgelere göre daha iyi fiyatlarla satılmasına karşın sunulan olanaklar ile elde edilenler arasında hala denge kurulabilmiş değil. Özellikle Rusya'da kendi başına destinasyon haline gelmiş olması önemli bir gelişme. En büyük sorun yatak arzının planlı biçimde götürülmesi.
ÇEŞME Sahip olduğu potansiyelden sağlık turizmi alanındaki odaklanmadan olumlu sonuçlar alan Çeşme, Avrupa'da talebi artan Welness turizminde önemli gelişme gösterdi. Eğlence olanakları itibariyle Bodrum ile karşılaştırılması avantaj ve dezavantajlar getiriyor. Yatırımcıların ilgisini çeken Çeşme'de yatırımların tek tip olma tehlikesine karşı, ürüne bağlı yatırım yelpazesinin de genişletilmesi gerekecek. En ciddi sorun çevrenin korunması.
FETHİYE Ürün geliştirme ve pazar yelpazesini genişletme noktasında yol alıyor. Yabancı zincirlerin yat ve marina alanındaki yatırımları bölgenin daha üst gelir grubuna mensup kişileri çekmesi, bu yolla sınıf atlamasına olanak sağlayacak. Paraşüt, dalma gibi farklı pazarlara sunulabilecek daha birçok ürüne sahip olan bölgenin tanıtım ve pazarlamada kendine uygun bir konsept oluşturması gerekiyor.
MARMARİS Geçmiş sıkıntılar tümüyle aşılmamış olmasına karşın hızla toparlanıyor. Bir yandan mevcut pazarlarındaki ağırlığını korumaya çalışırken bir yandan da gelişen yeni pazarlara yönelen Marmaris İskandinav ülkeleri pazarında yeniden yükselişe geçti. Marmaris'te yatak arzının talep ile paralel ve kontrollü biçimde götürülmesi önem taşıyor.
Üniversite mezunları Türkiye'yi tercih ediyor Türkiye'ye tatil yapmaya gelenlerin yüzde 40'ı fakülte veya yüksekokul mezunu.
Daha çok profesyonel meslek mensupları (% 29) ile büro ve müşteri hizmetlerinde bulunanlar (% 12) Türkiye'yi tercih ediyor.
Tatile gelenlerin yüzde 73'ü orta gelir grubuna ait. Düşük gelir grubunun oranı sadece yüzde 13.
Gelenlerin yüzde 56'sı deniz, güneş ve kumu tercih ediyor. Kültür turları ve alışveriş için gelenlerin oranı yüzde 8'ler civarında.