kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Bu kadar yolcuyu kim taşıyacak?

Antalya'da, Sabah Akdeniz'in yayın hayatına başlamasını vesile bilerek, geçirdiğimiz gecede Kültür ve Turizm Bakanı Erkan Mumcu ile de geniş bir yelpazede sohbet ettik. Bakanın tespitlerine göre bu sene Türkiye'- ye yaklaşık 16.5 milyon turist gelmesi bekleniyor. Turizm çevreleri ve hava yolları da bu rakamı teyit edecek görüşlere sahipler. Ancak, bu kadar turist ülkemize gelecekse, kim, hangi uçaklarla taşıyacak?

Bugünkü Türkiye'nin alt yapısı, havayolu ile Anadolu'ya gelecek 16.5 milyon turisti kaldıracak durumda değil. Sebebine gelince, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın girişimleriyle havacılık sektörü şu an itibariyle altın çağını yaşıyor ve gittikçe de büyüyor. Hal böyle olunca yeni havayolları kuruluyor, mevcutlar da kapasitesini artırıyor. Fakat, yetişmiş insan gücü havacılık sektörünün elini ayağını bağlıyor. Yeni kurulan firmalar halihazırdaki şirketlerin büyük rakamlar harcayarak yetiştirdiği pilotu, teknisyeni, hostesi cazip rakamlarla transfer ederek, yeni sıkıntılara kapı aralıyorlar.

UÇAK ALMAK YETMEZ
Yıllardır faaliyet gösteren havayollarının yetiştirdiği elemanları elinde tutabilmeleri için çözüm yolları aramak gerektiği gibi, ayrıca şirketlerin sadece uçak alıp, uçmak için yola çıkmalarının önüne geçilmesi, eğitim içinde bazı realiteleri göze alacak harcamalar yapmaları elzem. Sektöre yön verenlerin bilgisine...

Mesela; Kıbrıs Türk Hava Yolları (KTHY) yönetimi uçak alımını bitirmiş, ama bu uçakları uçuracak pilotu, hostesi, teknisyeni eğitememiş. Bunun anlamı şu, KTHY uçakları yerde yatırıp dışardan adam toplamaya çalışacak. Veya personel eğitimlerinin tamamlanması için uçaklar uçamayacak. Görüldüğü üzere yetişmiş insan gücüne KTHY tepeden-tırnağa ihtiyaç duyuyor. Ama şanslılar kamu kuruluşu olarak kar/zarar hesabına ihtiyaçları yok! Türkiye'ye gelecek turist, tıpkı akacak kanın damarda durmayacağı gibi gelecektir, ama yabancı havayolları ile... Önemli bir döviz girdisinin, yabancılar kanalıyla dışarıya uçmaması için çözüm şart. Ve artık turistin kemmiyetiyle değil, keyfiyetiyle ilgilenmenin zamanı da geldi.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Yeni terminalleri kim işletecek?   / 18-04-2004
 Lufthansa- THY ortaklığı   / 11-04-2004
 Amerika'ya kiminle uçmalı   / 04-04-2004
 THY gaz türbinlerine el attı   / 28-03-2004
 Havacılık valilerden kurtarılmalı   / 21-03-2004
 Geçmişi olmayan Asyalılar   / 14-03-2004
 Bu kadar yolcuyu kim taşıyacak?   / 07-03-2004
 THY'de herkes kral, problemler de   / 29-02-2004
 Brezilya'nın havacılığı   / 22-02-2004
 Türkler'e Latin havası   / 15-02-2004
    Aktüel Pazar Yazarlar
  » Güncel
    Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
BALÇİÇEK PAMİR
Aslında herkesin hayali öylesine farklı...
ÖNCEL ÖZİÇER
Ebru Şallı yılın annesi olsun
Her yıl Anneler Günü...
İki bin yıllık şehrin Alman aşçısı
Dışarıda dolunay ve Roma var. Öyle bir masaya oturuyoruz ki! Burası Gambero...
Ödüllü genç aşçı
Türkiye'de her yıl Gastronomi Birliği Rotisörler Zinciri Derneği tarafından...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.