|
|
Sanat tamam da, ya ticaret?
Aslında bir reklam filmi ne zaman ödül alsa içimde garip bir his oluşur. Çünkü bizdeki Kristal Elma gibi uluslararası ödüllerin büyük bir kısmı da ne hikmetse yaratıcılığa verilir. Sanki reklamın esas işi, estetik sanat eserleri yaratmakmış gibi... Ya da reklamı yapılan ürün ya da hizmeti sattırmak, önem sırasında ikinci planda gelirmiş gibi... Bu da gerçekten yumruk gibi bir kampanya. Lastikler bir yumruk oluşturmuş. Yüzük parmağında da dünyanın en yüksek performanslı ürünleri: Maserati, Lamborghini, Alfa Romeo. Pirelli'nin son reklamı dünyada toplamadık ödül bırakmamış. Bunu Pirelli'nin gönderdiği basın bülteninden öğreniyoruz. Bültenin dörtte üçü alınan ödüllere ayrılmış: 2002 New York Festivali'nde (AME) Altın Madalya; Amerikan Reklam Federasyonu'unun verdiği ve 60 binden fazla katılımcının yarıştığı ADDY ödülü; 2002 Mobius Reklam Ödüllü; ABD'den Otomotiv Reklam Ödülleri Yazılı Basın kategorisinde bronz ödül; Avrupa'nın en büyük reklam ödüllerinden Epica'da Basın/Poster bölümünde altın madalya... Bu arada Pirelli, Epica Ödülü'nün alınmasını sağlayan yaratıcı malzemeyi Paris'deki Louvre müzesine bağışlamış. Müze yetkilileri, kampanyanın versiyonlarını Louvre'un sabit koleksiyonuna dahil etmişler. Gönül isterdi ki, Pirelli'nin basın bülteninde bu kampanyanın yaratıcılık alanında sağladığı başarıların yanısıra ticari alanda sağladığı başarılar da örneklenmiş olsun. Böyle muhteşem bir kampanya yaptınız da, sonunda ne oldu? Satışlarınız, pazar payınız ne kadar arttı? Reklam sanatlı bir iştir ama sanat değildir. Değil mi?
|