|
Anadol'dan vazgeçmedik
|
|
Anadolu efsanesi Anadol'un tahtı kolay işgal edilecek görünmüyor. DİE'ye göre Anadol, 59 bin 525 adetle trafikteki otomobiller arasında ilk 10'da yer aldı
Türkiye'de seri halde üretilen ilk yerli otomobil, 1966 yılında banttan çıktı. Otosan, kamuoyundan gelen istekler doğrultusunda aracı, 'Anadolu'yu da vurgulaması için Anadol adıyla kayıtlara geçirdi. Anadol, Türkiye'nin ilk yerli otomobili Devrim'in ardından Türk otomotiv sanayiinde bir dönüm noktası oldu. Ve adına yakışır biçimde gerçek anlamda Anadolu insanıyla bütünleşti.
20 YIL GEÇTİ HALA İLK 10'DA 1984 yılında Anadol'un seri üretimine son verildi. Ancak aradan geçen 20 yıl bile, Anadol'u kayıtlardan silmeye yetmedi. DİE'nin açıkladığı son rakamlara göre, Anadol, trafikteki otomobiller arasında hâlâ 10'uncu sırada yer alıyor.
*** Bu tutku hiç bitmeyecek
DİE'nin rakamları gösterdi ki, Anadol efsanesi Anadolu'da hâlâ sürüyor. Türkiye'nin ilk seri otomobili olan Anadol, araç sayısı bakımından ilk 10 içinde yer almayı başardı.
Kıyasıya rekabetin yaşandığı otomotiv sektöründe, iç pazarın rekortmenleri de belirlendi. Devlet İstatistik Enstitüsü'nün (DİE) hesaplamalarına göre, Türkiye'de trafikte en fazla Tofaş-Fiat serisi otomobil var. 1 milyon 589 bin 846 adet Tofaş- Fiat marka otomobili, 1 milyon 360 bin 298'le Renault, 249 bin 403'le Opel izliyor. 2002 yılı sonu itibariyle trafikteki otomobil sayısı ise 4 milyon 600 bin 140'a ulaştı. İstatistikler, trafikteki otomobiller içinde hala bir nostalji yaşandığını da ortaya koydu.
Türkiye'nin ilk seri otomobili olan Anadol, trafikteki araç sayısı bakımından ilk 10'daki yerini korudu. Tabii, 'Biz niye yollarda görmüyoruz' dediğinizi duyar gibiyiz. Hiç kuşkusuz, Anadol tutkunları klasikleriyle yollarda dolaşıyor, dernekler kurup etkinlikler düzenliyor. Ama ne yazık ki, önemli bir kısım Anadol'un kasası da bir teknenin üzerinde kamara olarak yaşamını sürdürüyor. Peki sıralamadaki diğer markalar neler? Ford, 234.789 adetle dördüncü sırada yer aldı. 153.401 adet otomobille Toyota beşinci, 148 bin 406 adetle Wolkswagen altıncı, 106 bin 875 adetle Mercedes yedinci oldu. Sekizinci sırada 85 bin 630 adetle Lada, dokuzuncu sırada 84 bin 777 adetle Hyundai ve 10'uncu sırada 59.525 adetle Anadolu var. Peugeot (58 bin 749), Skoda (57.776), Honda (47.893) Türk pazarında gelişme gösteren markalar arasında görülüyor. Trafikte 37 bin 959 BMW, 35 bin 909 Chevrolet, 34 bin 257 Mazda, 9 bin 929 Volvo dikkati çekiyor. 6 bin 175 Rover, 3 bin 973 Alfa Romeo, 2 bin 872 Subaru kullanıcısını da unutmamak gerek.
Marka...... Sayı Tofaş+Fiat 1.589.846 Renault 1.360.298 Opel 249.403 Ford 234.789 Toyota 153.401 Volkswagen 148.406 Mercedes 106.875 Lada 85.630 Hyundai 84.775 Anadol 59.525 Peugeot 58.749 Skoda 57.776 Honda 47.893 BMW 37.959 Chevrolet 35.909 Mazda 34.257 Volvo 9.929 Audi 9.622 Kia 7.423 Rover 6.175 Dodge 5.156 Daewoo 5.015 Proton 4.950 Alfa Romeo 3.973 De Soto 3.503 Dacia 3.085 Subaru 2.872
|