|
 |
|
 |
  |
|
KPSS: Küçük deneme sınavı
1) Türk Eğitim Sistemini düzenleyen 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda eğitimin genel hedefleri belirlenmiştir. Bu hedeflerde ülkenin her bireyini "iyi bir insan olarak yetiştirmek, iyi bir vatandaş olarak yetiştirmek, iyi bir meslek sahibi olarak yetirmek ve sonunda çağdaş medeniyet düzeyine ulaşmış bir toplum oluşturmak" ifadeleri yer almaktadır. Program hedefleri açısından değerlendirildiğinde bu hedefler aşağıdakilerden hangisiyle örtüşmektedir? A) Uzak hedefler B) Genel hedefler C) Özel hedefler D) Olası hedefler E) Ders hedefleri
2) Program geliştirmede hedeflerin belirlenmesi bir süreçtir. Bu süreç içerisinde aday hedefler belirlenir, bunlar bazı elemelere tabi tutulur. Bu süreçte aşağıdakilerden hangisi dikkate alınmaz? A) Eğitim Felsefesi B) Eğitim Teknolojisi C) Eğitim Psikolojisi D) Eğitim Ekonomisi E) Eğitim Sosyolojisi
3) Bir mekanik sistemde hammaddeler temel girdiler, ürünler de çıktılar olarak adlandırılır. Sistem içerisinde hammaddeyi ürüne dönüştüren birime de üretim alt sitemi adı verilir. Buna göre eğitim sisteminin üretim alt sistemi aşağıdakilerden hangisi olabilir? A) Okulun derslikleri B) Bir bütün olarak okullar C) İl-İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri D) Milli Eğitim Bakanlığı merkez örgütü E) Okullardaki laboratuar ve atölyeler
4) Bir ders programının geliştirilmesi ve uygulamaya konulmasında aşağıdaki ilkelerden hangisine en son yer verilir? A) Aday hedefler belirlenir B) Bazı süzgeçlerden geçirilir C) Deneme uygulamasına yer verilir D) Ara değerlendirme yapılır ve geliştirilir E) Genel uygulama için karar alınır
5) Bir öğretmen öğretim yılı başında yıllık planını öğrencileriyle birlikte hazırlamaya karar verir. Gerekli kaynakları öğrencilere tanıtır. Ders programında yer alan düzenlemeler doğrultusunda hedefleri belirler. Süreç içerisinde öğrencilerden birisi "öğretmenim biz bu bilgileri ne yaparak öğrenebiliriz, bunları da yazmayacak mıyız?" şeklinde bir soru sorar. Öğrencinin bu sorusu aşağıdakilerden hangisinin eksik kaldığını ifade eder? A) İçerik B) Hedefler ve davranışlar C) Eğitim durumları D) Sınama durumları E) Araç-gereçler
6) Öğretmenin öğrencilerin gözünde otorite olabilmesi, yani güven veren bir kişi olabilmesi için onun bazı yeterliklere sahip olması gerekmektedir. Aşağıdakilerden hangisi doğrudan bunlarla ilgili değildir? A) Alanda yeterlik B) Pedagojik yeterlik C) Genel kültür alanında yeterlik D) İletişimde yeterlik E) Teknik beceriye yönelik yeterlik
7) Lise mezunu olan öğrencilerin üniversite sınavında başarı oranlarının düşük olmasından şikayet eden Milli Eğitim Bakanı, eğitim sisteminin çıktısı olan öğrencilerin hangi özelliğinden söz etmektedir? A) Ürünün niteliğinden B) Ürünün niceliğinden C) Ürünün türünden D) Giriş davranışlarından E) Ürünün genel özelliklerinden
8) Öğretmenlik sertifikası olduğu halde öğretmen olarak atanabilmek için bir yarışma-eleme sınavına girmeleri zorunlu olan öğretmen adayları, kedilerini iyi yetiştirmek durumundadırlar. Bu sebeple bir kursa devam eden öğrencilerin ulaşmaları hedeflenen düzeye ilişkin "KPSS sınavından istedikleri yere atanabilecek düzeyde puan alabilme" şeklinde belirlenen hedef hangi tür hedefe bir örnektir? A) Genel hedefler B) Uzak hedefler C) Ders hedefleri D) Alt hedefler E) Eğitim hedefleri
9) Bir ders için kitap seçmek üzere toplanan zümre öğretmenler kurulunda öğretmenlerin kesinlikle göz önünde bulundurmaları gereken hususlardan hangisi aşağıda yanlış olarak verilmiştir? A) Hiyerarşik sıralamaya uygunluk B) Amaçlara uygunluk C) Resmi onayın bulunması D) Ekonomik uygunluk E) Öğretmenlerin düzeylerine uygunluk
10) Aşağıdakilerden hangisi öğrenilmiş davranış örneği değildir? A) Bir bebeğin kaşık kullanmaya başlaması B) Yükseklik korkusu C) Bebeğin zaman içerisinde göz renginin değişmesi D) Çocuğun konuşmaya başlaması E) Kedinin sobanın yanında uyuması
11) Yıllık plan hazırlarken öğrencilere bir test uygulayan, test sonuçlarını analiz ederek çizelgeler hazırlayan ve daha sonra bu verilerden hareketle planını oluşturan öğretmen aşağıdakilerden hangisini gerçekleştirmeye çalışmaktadır? A) Öğrencilerin gelişim düzeylerini belirlemektedir B) Öğrencilerin giriş davranışlarını belirlemektedir C) Öğrencilerin başarılarını ölçmektedir D) Öğrencileri sınava hazırlamaktadır E) Öğrencilerin tutumlarını ölçmektedir
12) "Öğrenci öğreneceklerini bir bilim adamı gibi araştırarak- inceleyerek öğrenmelidir. Her yer okul gibi kullanılmalıdır. Uygulama ile teori iç içe olmalıdır" ilkelerini savunan program yaklaşımı aşağıdakilerden hanisidir? A) Konu alanı yaklaşımı B) Varoluşçu yaklaşım C) Etkinliğe dayalı yaklaşım D) Olabilirlik yaklaşımı E) Betimsel yaklaşım
13) "Eğitim-öğretim etkinlikleri anlamlı bir bütünlük içerisinde yapılandırılmalıdır, ön öğrenmeler eksiksiz olmalıdır, yeteri kadar olumlu-olumsuz örnekler verilmelidir, adım adım sonuca gidilmelidir, sonucu öğrenciler bulmalıdır" ilkeleri hangi öğretim stratejisinin ilkeleridir? A) Araştırma-inceleme B) Sunuş C) Keşfetme D) Tümdengelim E) Sistem yaklaşımı
14) Eğitim-öğretim etkinliklerinde araç-gereç kullanımının gerekçeleri aşağıdakilerden hangisinde hatalı verilmiştir? A) Görsellik-çok boyutluluk-ekonomiklik B) Çok boyutluluk-görsellik-uyarıcı zenginliği C) Uyarıcı çeşitliliği-görsellik-soyutlama D) Kalıcılığı artırma-görselliksomutlaştırma- uyarıcı zenginliği E) Anlaşılabilirlik-görsellik-somutlaştırmailgi çekicilik
15) Aşağıdakilerden hangisi örgün eğitim kurumlarından değildir? A) Adalet Yüksek Okulu B) Ticaret Lisesi C) Özel okullar D) Halk Eğitimi Merkezleri E) Meslek Yüksek Okulları
16) Ezberci eğitim eleştirisi ile bilim adamları tarafından bilimsel olarak dile getirilen özellik aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir? A) Öğretmenlerin yetersizliği B) Öğrenmenin bilgi düzeyinde kalması C) Duyuşsal alanda yeteri kadar eğitime yer verilmemesi D) Sosyal becerinin eksik kalması E) Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerinin düşük olması
17) Bir üniversitede eğitim fakültesi dekanı "üçüncü yılın sonunda bu fakülte Türkiye'deki tüm eğitim fakültelerinin örnek almak isteyeceği bir fakülte olacaktır" şeklinde bir vizyon belirlemektedir. Bu vizyon hangi tür bir hedef örneği olabilir? A) Aday hedef örneği B) Özel hedef örneği C) Uzak hedef örneği D) Genel hedef örneği E) Bu ifade, bir hedef örneği olamaz
18) Bir eğitim bilimci "yanlış öğrenilen bilgiler tarlaya ekilen dikenler gibidir, ne kadar ayıklansa da tam olarak temizlenemez. Bu sebeple çocukların eğitimine küçük yaşlardan başlanmalı ve doğru eğitim verilmelidir. Temelleri iyi atılan bir binayı yükseltmek daha kolaydır" şeklinde değerlendirmelerde bulunmaktadır. Bu değerlendirme ile aşağıdakilerden hangisinin önemine dikkat çekilmek istenmektedir? A) Eğitimin kalitesi B) Giriş davranışları C) Ezbersiz eğitim D) Çağdaş eğitim E) Eğitim-öğretim süreci
19) Eğitim programlarının eğitim durumları kısmında yer alması gereken aşağıdaki uygulama biçimlerinin, kapsam genişliği açısından sıralaması seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir? A) Strateji-yöntem-teknik-model B) Yöntem-strateji-model-teknik C) Teknik-yöntem-model-strateji D) Model-strateji-yöntem-teknik E) Model-yöntem-strateji-teknik
20) Eğitimin programlı olarak gerçekleştirilmesinin temel amacı aşağıdakilerden hangisidir? A) Bireylerin ihtiyaçlarının tam olarak karşılanması B) Toplumun ihtiyaçlarının tam olarak karşılanması C) Eğitim-öğretimde fırsat eşitliğinin sağlanması D) Öğretmenlerin işinin kolaylaştırılması E) Eğitimde verimliliğin artırılması
21) Bir ders programı hazırlanırken içeriğin önce ünitelere, sonra ana konu başlıklarına ve alt konu başlıklarına göre bir hiyerarşi izleyerek düzenlenmesi gerekmektedir. Bu yaklaşım içerik düzenleme ilkelerinden özellikle hangisine uygunluğu yansıtmaktadır? A) Çocuğa görelik B) Ekonomiklik C) Güncellik D) Ayanilik E) Basitten karmaşığa
22) Aşağıdakilerden hangisinde program geliştirme süreci doğru olarak verilmiştir? A) Planlama-uygulama-düzeltmedeğerlendirme B) Uygulama-değerlendirme-düzeltmeplanlama C) Planlama-düzeltme-uygulamadeğerlendirme D) Planlama-Uygulama-değerlendirmedüzeltme E) Planlamadeğerlendirme- düzeltmeuygulama
23) Bir öğrenci matematik dersi sınavına geç kaldığından sınava girememiştir. Bu durumun aşağıdaki hangi cümle ile yorumlanması daha doğrudur? A) Öğrencinin notu sıfırdır B) Öğrencinin o dersteki bilgisi sıfır kabul edilir C) Öğrenciye sıfır verilerek cezalandırılır D) Öğrenciye hiçbir puan verilmez E) Öğrenci bilgisizliğinden sınava girmemiştir
24) Bir öğrenci girmiş olduğu sınavda boş kağıt vermiştir ve boş kağıt verdiğinden kendisine sıfır verilmiştir. Bu puan nasıl yorumlanır? A) Öğrenci, morali bozuk olduğundan boş kağıt vermiştir. B) Öğrencinin o derse yönelik bilgisi sıfır kabul edilmiştir. C) Öğrencinin sınavda sorulan sorulara yönelik hiçbir bilgisi yoktur. D) Bu sıfır anlamsızdır. E) Bu sıfır gerçek sıfırdır.
25) Bir okuldaki öğretmenler, adlarının baş harflerine bakılarak sıraya konmuşlardır. Bu işlem hangi ölçek türüne daha uygundur? A) Sınıflama B) Sıralama C) Eşit aralıklı D) Oranlı E) Alfabetik
26) Bir testin güvenirliliğini yükseltmek için testteki soruların hangi güçlükte seçilmesi daha doğrudur? A) Sorular kolay olmalı B) Sorular zor olmalı C) Soruların yarısı güç, yarısı kolay olmalı D) Sorular orta güçlükte olmalı E) Sorular çeşitli güçlükte olmalı
27) Aşağıdaki cümlelerden hangisi en doğrudur? A) Geçerlilik düştüğünde güvenirlikte düşer B) Geçerlilik yükseldiğinde güvenirlikte yükselir C) Güvenirlik yükseldiğinde geçerlilikte yükselir D) Güvenirlik düştüğünde geçerlilikte düşer E) Yukarıdakilerin hepsi
28) Organizmanın zihinsel ve fiziksel yeterliliğe ulaşması aşağıdakilerden hangisi ile ifade edilirse daha doğru olur? A) Gelişme B) Olgunlaşma C) Büyüme D) Hazır oluş E) Beceri
29) Bir çocuğun büyük oyuncaklardan sonra, daha küçük oyuncakla da oynayabilme yeterliliğine ulaşması gelişimin hangi ilkesine daha uygundur. A) Gelişim bir bütündür B) Gelişim çevre ve kalıtımın bir etkileşimidir C) Gelişim genelden özele doğrudur. D) Gelişimde bireysel farklılıklar vardır E) Gelişim süreklilik gösterir
30) Bir çocuğun yaşantısının belirli yıllarında, belirli davranışlar yapması, aşağıdakilerden hangisi ile ifade etmek daha doğrudur? A) Olgunlaşma B) Büyüme C) Hazır bulunuşluk D) Kritik gelişim dönemleri E) Öğrenme
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|