|
|
|
|
|
|
Sık görülen sorulardan örnekler
1) Türk Milli Eğitimi'ni sistemleştiren yasa olarak bilinen 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu eğitimin hedeflerini, ilkelerini, kurallarını, kademelerini belirlemiştir. Ancak kanunda eğitim-öğretimde hangi konuların ele alınacağına yer verilmemiştir. Bu kanun, program açısından değerlendirildiğinde aşağıdakilerden hangisinin eksikliğinden söz edilebilir? A) İçerik B) Genel Hedefler C) Eğitim Durumları D) Ölçme-Değerlendirme E) Eğitim Teknolojisi
2) Beden eğitimi dersinde önce yuvarlanmayı, sonra takla atmayı, daha sonra da kasa üzerinden yunus geçişini yaptırmayı hedefleyen bir öğretmen öğretim ilkelerinden hangisine yer vermektedir? A) Bilinenden bilinmeyene B) Çocuğa görelik C) Basitten karmaşığa D) Aktüalite E) Ayanilik
3) Bir ilköğretim okulunda öğretmenlik uygulamasına giden öğretmen adayı, sınıfı tanımak üzere öğrencilere isimlerini sorar. Ayşe'ye sıra geldiğinde diğer öğrenciler "o konuşamaz öğretmenim" derler. Bu çocuğun aslında evde konuştuğu öğrenilir. Çocuğun okulda da konuşmasını sağlayabilmek için bir etkinlik programı hazırlamayı düşünen bu öğretmen adayının belirleyeceği hedeflerin ilk düzeyi hangi seçenekte uygun olarak verilmiştir? A) Bilişsel alan-kavrama B) Duyuşsal alandeğer verme C) Psiko-motor alan-uyarılma D) Duyuşsal alan-tepkide bulunma E) Bilişsel alan-analiz
4) Bir ölçme arasının objektif olması ne anlama gelmektedir? A) Şans ile doğan cevabın bulunmasının önlenmesi B) Soru sayısının çok olması C) Kopya çekilmesinin önlenmesi D) Geçerliliğin yüksek olması E) Cevapların hatasız puanlanması
5) Bir testteki soruya cevap veren öğrenci sayısı 50, doğru cevap veren öğrenci sayısı 25 kişidir. Bu sorunun güçlük derecesi kaçtır? A) 0,25 B) 0,50 C) 2 D) 1,50 E) 0,05
6) Başta okunan kağıtlara çok kıt not veren öğretmenin yorgunluktan sonlara doğru olan kağıtlara daha fazla not vermesi ne tür bir değerlendirme hatası olarak kabul edilebilinir? A) Sabit hata B) Sistematik hata C) Tesadüfi hata D) Değişken hata E) Zamana bağlı hata
7) "El-göz koordinasyonu gelişir, konuşması anlaşılır hale gelir, kendi kendine giyinebilme becerisi gelişir, yakınlarıyla ilişkiler kurabilir" ifadeleri hangi gelişim döneminin gelişim görevlerindendir? A) Bebeklik dönemi B) İlk çocukluk dönemi C) Son çocukluk dönemi D) Ergenlik dönemi E) İlk on iki aylık dönem
8) "Öğretmen öğrencilerine her başarılı davranışları için bir pekiştireç vermektedir. Öğretmenin birinciye kitap, ikinciye defter, üçüncüye kalem vermesi" aşağıdaki uygulamalardan hangisine uygundur? A) Birincil pekiştireç verme B) İkincil pekiştireç uygulama C) Sabit oranlı pekiştireç uygulaması D) Sabit aralıklı pekiştireç uygulaması E) Premak ilkesi
9) Davranışçı kuramla bilişsel kuram arasındaki belirgin görüş farklılıklarından hangisi yanlış olarak verilmiştir? A) Davranışlarda insan ve hayvanların öğrenmeleri aynıdır B) Davranışçılarda öğrenme U-T bağının oluşması olarak açıklanır C) Davranışçılar sonuca, bilişselciler sürece odaklanırlar D) Bilişselcilerde de davranış önemlidir, çünkü öğrenme davranış aracılığıyla ölçülebilir E) Davranışçılara göre öğrenme karmaşık bir süreçtir.
10) "Rehberlik hizmetlerinin amacına ulaşmasının en önemli koşullarından biri de bu hizmetleri yürüten tüm görevlilerin (uzman, öğretmen, yönetici, diğer personel) bu alandaki temel ilkeleri bilmesi ve uygulamasıdır." Aşağıdakilerden hangisi rehberlik ilkelerinden birisi değildir? A) Rehberlikte önemli olan bireylerin her yönüyle gelişmelerinin sağlanmasıdır B) Rehberlikte önemli olan öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmeleridir C) Rehberliğin temelinde faydacılık vardır D) Rehberlik anlayışında öğrenciyle ilgili herkesin işbirliği yapması gerekmektedir E) Rehberlik anlayışında her okulun amaç ve ihtiyaçları göz önünde bulundurulmalıdır. CEVAP ANAHTARI: 1. A / 2. C / 3. D / 4. E / 5. B / 6. C / 7. B / 8. C / 9. E / 10. C
|
|
|
|
|
|
|
|
|