kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yuksel Aytug @ SABAH
 
Ekranlar kül tablasına döndü
Yaşlılar yaya kaldı
Bu muhabbet sıktı artık
GAF oloji
Alt Yazı

Ekranlar kül tablasına döndü

Dizi ve filmlerin neredeyse her karesinde tüten bir sigara var. İyice duman altı olduk!

Dünya Sağlık Örgütü tarafından yapılan araştırmalarda dünya genelinde her yıl 5 milyon kişinin sigaranın yol açtığı hastalıklardan öldüğü, ortalama her 6 saniyede bir kişinin sigara nedeniyle hayatını kaybettiği ortaya çıktı. Durum böyleyken, son dönemde ekrandaki her dizi ve filmin sigara dumanına boğulduğunu görmek gerçekten de çok üzücü ve ürkütücü. Bir sigara karşıtı olarak, 26 Kasım 1996 tarihinden itibaren sigara reklamını tamamen yasaklayan ilk ülke olmak bana gurur vermişti. Ama her zaman olduğu gibi yasak, beraberinde yasa dışılığı da getirdi. İnsan, ekranlarda bu kadar çok tüten sigara görünce ister istemez, toplumun bilinçaltına seslenen "gizli reklam kampanyalarından" şüphe duymaya başlıyor. Bende bu kaygının oluşmasını sağlayan en önemli faktör ise devasa bütçeli sigara firmalarının, açık reklamlar yerine, görsel mecrada sigara tüketimini özendiren "genel" bir kampanyaya yönelmiş olmaları. Gizli sigara reklamlarında, özellikle sanat dünyasında tanınmış kişilerden yararlanılıyor. Bu bir iddia değil, kanıtlanmış bir gerçek. Örneğin; ünlü aktör Sylvester Stallone'nin internet üzerinden yayınlanan, sigara şirketine yazdığı bir mektupta, kendisine teklif edilen, "5 filminde sigara içmesi karşılığı 500 bin doları kabul ettiğini" bildirmesi gibi... Bugün başta Sigarayla Savaşanlar Derneği olmak üzere pek çok sivil toplum örgütü konunun takipçisi konumunda. Yönetmen Mustafa Altıoklar ve Yapımcı Abdullah Oğuz'u "O Şimdi Asker" filminde sigara firmalarından sponsorluk aldıkları iddiasıyla dava eden SSD, dün Ataköy Olimpiyatevi'nde gerçekleştirdiği 10. yıl etkinliğinde ise benzer iddiaları "Ceza Tahtası" ile kamuoyuna duyurdu. Ama konu televizyon olduğunda, her zaman "gizli reklam" için öküz altında buzağı arayan RTÜK'ün öncelikli olarak devreye girmesi gerekiyor. Ekranlar iyice kül tablasına dönüp, gençlerimiz daha fazla zehirlenmeden, birilerinin acil olarak "bir şeyler" yapması lazım!

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Kötü kokudan kurtulmak için   / 21-04-2004
 Eğer Eşref Saati'ne denk gelirseniz...   / 20-04-2004
 Siz uyurken ekranda neler oluyor?   / 19-04-2004
 Eleştiriyorum, çünkü çok seviyorum   / 18-04-2004
 Olsa da dert, olmasa da: Reklamlar   / 17-04-2004
 "Sır Kapısı"nın zilini kim çalacak?   / 16-04-2004
 Dört kelimelik insanlık dersi   / 15-04-2004
 TRT stüdyosu mu, çay gazinosu mu?   / 14-04-2004
 Filiz Akın 27 yıl önce de sunucuydu   / 13-04-2004
 Hayırdır inşallah, bir rüya gördüm!   / 12-04-2004
YÜKSEL AYTUĞ
Ekranlar kül tablasına döndü
Dizi ve filmlerin neredeyse...
ATİLLA DORSAY
Cazcı Kardeşler ShowTime 20.00
Artık kült olmuş bir...
Sessiz Aşık
Show TV / 00:45
Tutku
atv / 13:35
Sarmaşık Gülleri
Show TV / 15:50
Zerda
atv / 19:50
Karım ve Annem
Kanal D / 19:50
Gelin
Kanal D / 21:20
Güç Gösterisi
Star / 21:30
Bir İstanbul Masalı
atv / 21:40
Kurtlar Vadisi
Show TV / 22:15
Lifestyle Sinema
NTV / 22:30
Objektif
Star / 23:15
Üçlü Randevu
TRT 1 / 23:50
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.