|
|
|
|
Gelecekten mesaj var
Dev üreticiler Cenevre Motor Show'da yeni modellerin yanı sıra konsept otolarını da sergiledi. 2010'dan sonra araçlarda, insan ve teknolojinin öne çıkacağı görüldü
Bir fuar düşünün ki, otomobille ilgili aradığınız herşey elinizin altında olsun. Evet, İsviçre'de yapılan fuarda son teknolojiyle donatılan araçlar sergilendi. Şirketler sadece seri üretim otomobillerle sınırlı kalmadı. Milyarlarca dolar harcanarak ortaya çıkarılan geleceğin teknolojisi, Avrupalı tüketicilerin hayal gücüne sunuldu.
TEKNOLOJİ ÖN PLANA ÇIKTI Suda giden otomobillerden, kadınların beğenileri doğrultusunda tasarlanan konseptlere kadar herşey Cenevre'de idi. Hedef ise birbirlerine benzemeye başlayan modellerde bir farklılık yaratmaktı. Şirketler bir adım öne geçmek için teknolojiyi, güvenliği ve insanı ön plana çıkarttı. Bir başka deyişle gelecekten mesaj verdiler.
*** En keyifli ulaşımın peşindeler
Tamamını kadınların tasarladığı konseptlerden nostaljik çizgilere kadar Cenevre Fuarı yine göz doldurdu Konseptlerde dikkat çeken ise şirketlerin artık tamamen teknoloji ve insanı ön plana çıkartmaları oldu.
Hayatımız her an değişiyor. İletişim şeklimiz, kıyafetlerimiz ve tabii ki otomobillerimiz bitmek bitmeyen bir değişim geçiriyor. Biz otomobil gazetecileri ise yılda iki kez Avrupa otomobil fuarlarında bu değişime ilk elden tanık oluyoruz. Frankfurt, Cenevre ve Paris otomobil fuarları sektör için çok önemli etkinliklerdir. Ve hem fuarları gezen yüzbinlerce insan hem de dergilerden takip eden otomobilseverler ciddi anlamda vizyon sahibi oluyorlar. Yaklaşık altı aylık periyodlar şeklinde yapılan bu fuarlarda otomobil üreticilerinin genel vizyonları gözler önüne seriliyor.
Nostaljik çizgiler Geçtiğimiz hafta başlayan Cenevre Otomobil Fuarı da bu anlamda firmaların gelecek yıllar için öngördüğü tasarım ve teknoloji çizgilerine tanık oldu. Bu yılki fuarda genel kanı artık tasarımların teknoloji değil, insan merkezli olduğu yönünde idi. Daha önce Citroen Picasso, Renault Avantime gibi üretilmesine imkansız gözüyle baktığımız konsept otomobillerin bir bir üretime geçmesi artık konsept otomobillere daha bir alıcı gözüyle bakmamızı sağlıyor. Bu açıdan fuardaki en etkileyici konsept otomobillerden biri olan Toyota Triathlon, ciddi anlamda ulaşıma yeni bir boyut getirmeyi hedefliyor.
Kadın kokusu Bu arada Volvo, tamamını kadın tasarımcılara tasarlattığı YCC ile pazarın kadın tarafı ile ciddi anlamda flört ediyor ve yıllardır arka planda tutulan kadın pazarının aslında ne denli önemli olduğunu tüm sektöre hissettirmeye çalışıyor. Bu anlamda YCC kadın gözüyle otomobilin idolü haline gelmekten de kurtulamıyor. Ayrıca Fiat ise otomobilin ne kadar modernleşirse modernleşsin köklerinden kopamayacağını ve her zaman bir nostaljinin olacağını Trepiuno konsepti ile sabitleştirdi. Fiat 500'ün tasarımının 2000'li yıllar versiyonu olan bu konsept hiç kuşkusuz fuarın en çarpıcı tasarımlarındandı. Prodüksiyon otomobillerde ise Opel'in Tigra modelinin nostaljik geri dönüşü, Alfa Romeo'nun seksi GT'si, Audi'nin karizmatik A6'sı, ülkemizde üretilen Corolla Verso'nun gurur verici lansmanı, Megane II Sedan'ın tüm endamı ile Türk işçisinin başarısını yansıtması Cenevre Otomobil Fuarı'ndan aklımızda kalan önemli anlardı.
Rahşan GÜLŞAN-Cenevre
|
|
|
|
|
|
|
|
|