|
|
|
|
|
Hayatımıza sponsorlar
|
|
Türkiye'deki milyonlarca dolarlık sosyal projeler otomotiv şirketlerinin sponsorluğu ile hayat buluyor. Onlarla müzik dinliyor, onlarla karşıdan karşıya geçmeyi öğreniyoruz
Dünyada şirketlerin prestiji destek verdikleri sosyal çalışmalarla da paralellik gösteriyor. Milyarlarca dolarlık cirolara imza atsalar bile, tüketicinin gönlünü kazanmalarında bu projelerinde önemi büyük. Yani dünyanın en iyi ürününü yapmanız, sizi birinci sınıf şirket konumuna yükseltmiyor. İşte bu yüzden otomotiv şirketlerinin sponsorlukları her geçen gün artıyor.
KÜLTÜR MİRASINA DESTEK Özellikle gelişmekte olan ülkelerde sponsorluklar daha büyük önem kazanıyor. Zira devletin kaynak ayıramadığı pekçok girişim şirketler sayesinde hayat buluyor. Örneğin Volkswagen'in sponsorluğundaki Fazıl Say konserleri Türkiye'yi klasik müzikle tanıştı. 17 Ağustos depreminin ardından Gölcük'teki ilk kalıcı konutlar bir otomotiv şirketi, Ford tarafından yapıldı. Renault, geçen yıl başlattığı çalışmayla binlerce çocuğa trafik bilincini aşıladı. Tofaş ise, Anadolu Arabaları çalışması ile bir kültür mirasını yaşatıyor.
*** Sadece yollara değil hayata da renk katıyorlar
Otomotivciler sadece araç üretip, satmıyor. Onlar hayatın her alanına katkıda bulunuyor. Antik kazılardan, tiyatrolara; okullardan, spor aktivitelerine kadar her projede yer alıyorlar.
Artık dünyada ne kadar büyük şirket olduğunuz cirolarla değil, aldığınız sosyal sorumlulukla ölçülüyor. Milyarlarca dolarlık cirolara imza atan şirketler, üzerlerine düşen sorumluluğu yerine getirmediğinde tüketicinin gazabına uğrayabiliyor. Müşteri sadakatini biraz da şirketlerin faaliyet dışı alanlardaki bu bakış açısı belirliyor. Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de hayatımızın her alanında otomotiv şirketlerini görmemiz mümkün. Bir lüks olmaktan çıkan hatta bir ihtiyaç halini alan otomobiller, sadece tasarımıyla, motoruyla, koltuklarıyla değil, çevreye korumasına, kültürel faaliyetlere, sosyal projelere verdiği katkılarla da tüketiciden puan topluyor. Son yıllarda otomotiv şirketlerinin desteklediği projeler o kadar çoğaldı ki, bu alanda tatlı bir rekabet bile oluştu. Üstelik, şirketler trafik eğitimi, yarışlar, fuarlar değil, erozyonla mücadele, spor, müzik festivalleri, deprem konutları ve eğitime muhtaç çocukların okutulması gibi kendi alanlarının çok dışındaki konularda da kendini gösteriyor. İşte hayatımızın sponsorları:
* TRAFİK eğitimine büyük önem veren Renault-Mais, geçtiğimiz yıl okul çocuklarını eğitmek için binlerce kit hazırlayıp, okullara dağıttı. Bu yıl Sokaktaki İlk Adımlar projesi büyüyerek sürüyor. Renault, 2004'te bununla da yetinmemiş. Şirket, Trafik Yılı'nda "Hayatınız Kaymasın" konulu kampanya başlattı. Bu yılın ikinci yarısında da Çocuk Güvenliği konulu yeni bir proje gündeme gelecek.
* TOYOTASA, kültür sponsorlukları anlamında Japon Tiyatro Topluluğu ve Devlet Tiyatroları'nı, Sabancı Uluslararası Adana Tiyatro Festivali kapsamında Türkiye'ye getirmeyi hedefliyor.
* MERCEDES Benz Türk önemli sponsorluğu Futbol Milli Takımı. Basketbol Milli Takımı, İstanbul Müzik Festivali, TURMEPA ve TEMA Mercedes'in desteklediği diğer faaliyetler.
* PEUGEOT, Hillside sinemalarına sponsor. Etiler ve Yeşilköy'de bulunan sinemaların adı Peugeot Cinecity.
VOLKSWAGEN, TÜRKİYE'Yİ KLASİK MÜZIKLE TANIŞTIRDI Volkswagen'in Türkiye Yollarında Bir Virtüöz Projesi Türkiye çapında klasik müziği sevilmesini sağladı. Fazıl Say, şehir şehir gezerek, konserler verdi ve müzik sohbetleri gerçekleştirdi. Şirket bu yıl ise Hillside Tiro ve Hillside Fethiye'de mekan sponsorluğu yapacak ve araç sergileyecek. Bisiklet tutkunlarına da müjde. Haziran ayında düzenlenen Kapadokya Dağ Bisikleti Yarışması, bu yıl da sizleri bekliyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|