Brezilya'da uçak karnavalı
Karnavallarla gündeme gelen Brezilya, son yıllarda ismini çok farklı bir alanda duyurmaya başladı. Uçak üreticilerinin sayılarının azaldığı bir dönemde bölgesel uçak imalatıyla sektöre adım atan Brezilya yakaladığı potansiyelle kısa sürede dünyanın 4 büyük uçak üreticisinden birisi haline geldi.
Boeing, Airbus, ve Kanadalı Bombardier'le birlikte sektörün en önemli oyuncularından birisi olan şirket, bölgesel uçak pazarında da önemli bir paya sahip. Dünya bölgesel uçak pazarının yüzde 50'ye yakını elinde tutan şirket, son yıllarda ivme kazanan kısa mesafeli uçuşlar için değişik konseptlerde uçak üretiyor. Bu hızla yürüyüşüne ise her yıl yeni bir adım ekliyor.
Sizlerin bu satırları okuduğunuz esnada ise biz Embraer'in yeni ürünün fabrikadan çıkışına şahitlik edeceğiz. Bölgesel uçak pazarında Brezilya'nın bu kadar ileri gitmesinde ise birçok detay söz konusu.
Türkiye'nin aynı şansı Mustafa Kemal ile yakaladığını bu noktada söylemek mümkün, ama sonrası için siyasilerimizin yaptıkları güzel eylemleri örnek göstererek neden gelişemediğimizi anlatmak da söz konusu. Türk Hava Kurumu'- nun kurban derisi toplamaktan ileri gitmeyen havacılık çalışmalarıyla geldiğimiz nokta ortada. Bundan sonrası için ne yapılabilir? Düşünmek gerekir.
İRAN'DA KAYBOLMAK Türkiye yıllardır komşularını küçümseyen, önemsemeyen, düşman olarak gören politikalar sebebiyle çok şey kaybetti. İlişkiler geliştirip ülkeyi kalkındırmak yerine, düşmanlar yaratıp askeri gücünü büyütme gayretine girmesi, İran'da TAV'ın işletmeciliğini üstlendiği İmam Humeyni Havaalanı'nın açılış töreninde Ulaştırma Bakanı'nın konuşturulmamasına, Türkiye'nin yok sayılmasına en güzel örnektir.
Küçümsediğimiz İran'da iş alıp kalabalık bir gurupla törene gitmekten daha önemli detaylar unutulduğundan, insanların sevinci kursağında kaldı. Bu sebeple sadece İran değil, tüm komşular Ermenistan da dahil olmak üzere ilişkiler ağımıza girmek zorunda.
|