|
|
|
|
|
Yediğini söyle, kendini tanı
|
|
Helene Karmesin insanların seçtikleri yemeklere ve sergiledikleri yemek alışkanlıklarına göre belirli tiplere ayrıldığını söylüyor. Yemek tercihlerine ve davranışlarına bakarak, kendinizi ve çevrenizdekileri tanıyabilirsiniz
Helene Karmasin adlı iletişim uzmanının üzerinde çok tartışılan "Yiyeceklerimizin Gizli Mesajı" adlı kitabına göre, seçtikleri yemekler ve sergiledikleri yemek alışkanlıklarına göre insanlar belirli tiplere ayrılıyor. Aynı kişi, birden fazla tipe uyabiliyor. Bu onun, bünyesinde farklı kişilik özellikleri barındırdığını gösteriyor. Ayrıca erkek ya da kadın ayrımı yok. Özellikler, her iki cins için de geçerli. Maço tip Et insanı güçlü kılar BUNLAR özellikle et tüketen kişilerdir. Tavırları erkeksi, güçlü ve saldırgandır. Aldıkları gıda bir öldürme işleminden geçmiştir. Kan, bu "maço tipler" için yaşam iksirini çağrıştırır, bunun kendilerine yaşam gücü verdiğini sanırlar. İster tavada, ister mangalda pişsin, tarih öncesi çağlarda ateşi bulan ataları o zamana dek çiğ olarak yedikleri eti pişirdiklerinde ne hissettilerse, onların günümüzdeki torunları mangalda ya da tavada pişen bir eti yerken, aynı coşku ve mutluluğu duyarlar. Maço, aynı zamanda gelenekçi, klasik bir tiptir. Onun için her yemeğin odak noktasını et oluşturur. Tabakta etin mümkün olduğunca tek bir parça halinde olmasını ister. Çatal ve bıçak maço tip için iktidar aracı, ganimeti parçalamakta kullandığı silahlardır. Maço junior Küçük asi MAÇO junior da gelenekleri sürdürmektedir. Hamburger sayesinde kendi genç dünya düzeninin simgesini bulmuştur. Burada da yemeğin odak noktasını köfte, yani et oluşturur. Salata ve ekmek gibi zayıf öğelerin ortasında yücelen işte bu köftedir. Anne babaların empoze ettikleri görgü kurallarına küçük bir başkaldırı olarak, hamburger geleneklere aykırı biçimde elle yenir. Kaos tip Kurallara karşı BİR süreden beri maço tipin yanında ikinci bir tip oluştu; buna kaos tip deniyor. Bu yeni, açık dünya düzenini simgeliyor. Yemeği seven ama mutlaka gurme olması gerekmeyen bir tip bu. Yumuşak, "feminen" yemekleri, özellikle sebze ve hamur işlerini tercih ediyor. Hayat felsefesini bireysellik ve doğaçlama oluşturuyor. Kaos tip, dışarıda da duygusal şablonuna uygun davranıyor. En sevdiği yemekler arasında, yanında salata ile spagetti Bolonez sayılabilir. Tabağında düzensizlikten, kaostan hoşlanır; klasik görüntüden çok rengarenk tabakları tercih eder. Saldırgan maço toplumda giderek geri çekilmek zorunda kalırken, bu tipin geleceği parlak görünüyor. Geçiş tipi Uçuk moda menüler EĞER sadece maço ve kaos tipler olsaydı, iş kolaydı. Ama yeni, güncel eğilim, geçiş tipi insan. Devekuşu gibi, "ne deve, ne kuş", diye özetlenebilecek, bir ara tip bu. Bu tipler deneme yapmaktan çok hoşlanırlar. Modaya uygun olmayı isterler ama içlerinde geleneksel değerleri taşırlar. Mutfaklarında olağandışı kombinasyonlar görülür. Örneğin üzeri havyarlı patates püresi ya da yeşil kuşkonmazlı ravioli gibi. Tatlılarda da bu ara tip ortada kalmış gibidir. Örneğin çikolata ona çok yumuşak, şoko-bar ise fazla sert, aşırı erkeksi görünür. O, çerez türü şeyleri tercih eder ve bunu hayatın tadını aktif biçimde çıkarmak olarak algılar. Yumuşak tip Duygusal yemek AŞKIN yolu mideden geçer düsturunu benimsemiş bir de yumuşak tip var. O, yemeklerinde soft, feminen öğeleri tercih eder.Yani salataları, sebzeleri, meyveleri ve garnitürleri. Bunlar aynı zamanda ona manevi denge, iç uyum kazandırır. Yumuşak tip yemeği bir tören gibi görür, bundan tutkulu bir keyif alır, rahatlar, teselli ve duygusal destek bulur. Ateşli sevgili Erotik zevkler NİHAYET son tip, ateşli sevgili... Bu tip, erotik mesajlarını yemek aracılığıyla iletir. Eğer sevgilisine kendisi yemek hazırlayacaksa, duygularını bolca kullandığı biber ve baharatla ifade eder. Bunun, karşısındakine kendisinin ateşli bir kişi olduğunu gösterdiğine inanır. Yaşamın değişik alanlarında deneyden hoşlanır, bu özelliğini seçtiği yemeklerde de gösterir. Business tip Prestij yemekleri DAHA çok iş dünyasına özgü bir tiptir bu. İş yemeklerinin, protokol açısından bir resmi devlet ziyafeti gibi hazırlanmasına önem verir. Belli kalıpları gözetir. Sekreteriyle ancak bir kafeye gider; meslektaşlarıyla ise olsa olsa sıradan bir İtalyan lokantasında görebilirsiniz onu. Ancak, önemli müşterilerle yemek yemek için en ünlü restoranları tercih eder. Sosyal sermayesini, dolayısıyla başarı ve prestijini artırmak için kolları sıvamıştır. Bir iş davetinde, kendisine yapılan ikramın zenginliğinden, karşı tarafın kendisini nasıl gördüğünü de oldukça isabetli biçimde tahmin edebilir.
|
|
|
|
|
|
|
|
|