kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Teknoloji
    Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Rektörler sazı eline almalı
Film çok şık da...
Az kaldı paçayı kaptırıyorduk
Anadolu'nun sönmeyen Ateş'i
Katılın kazanın!

Film çok şık da...

ALGILAMA Yönetimi eğitimini verirken hem ben çok eğlenirim hem de salondakiler. Çünkü bol bol örnek veririz. Çok hoş bulduğumuz bazı iletişim etkinliklerinin neden bir işe yaramadığını hep birlikte tespit edip eğleniriz. Bu arada kendi iletişim özürlü etkinliklerimizden pek söz etmeyiz... 9 kuraldan söz ederiz. Bunlara uymadan karşımızdakinin algılamasını yönetemeyeceğimizden. Hele ilk ikisi işin olmazsa olmazıdır: 1. Değerlerle uyum; 2. Kültürle uyum. (Diğer 7 tanesini merak eden varsa bir e-posta göndersin lütfen) Değerlere uyum sağlanmadığı zaman insanın başına neler gelebileceğine örnek olarak "Aganigi" kampanyasını veririz. Hani sonrasında fındık satışlarının düştüğü ama filmi muhteşem olan kampanyayı... Hedef kitlenin kültürü ile uyuma örnek olarak Renault Scenic filmini, hani Alplerin müziği, Avustralya çölleri ve kırmızı lastik top üstünde sıçrayan kanguruların filmi... Artık bu konu için yeni bir örneğimiz oldu... Commercial Union sigortacılık sektörünün en başarılı kurumlarından biridir. Sokaktaki herkes bilmez belki ama işini iyi yapan kaliteli bir kuruluştur. Emeklilik için yaptırdıkları son reklam filmi de kendilerine yakışır bir kalite çizgisinde... Fakat gelin görün ki, hangi hedef kitlenin hangi kültür ile uyum içinde olduğunu anlamak zor. Step dansı yaparak, akide şekerleri gibi rengarenk bungalow'ların önünde dans ederek, kuyruklu piyano çalarak, balık avlayarak, köpeklerle oynaşarak bir şeyler anlatıyorlar. Ama ne? Benim son grip hastalığından ötürü anlayışımda da mı bir hasar oluştu. Yoksa o güzelim film bu iş için yanlış bir seçim mi? Ne dersiniz?

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Duygu yükü Efes Dark'ı uçuruyor   / 21-03-2004
 Doğru reklamı anlatan bir fıkra ve bir grafik!   / 14-03-2004
 Bazı insanların ismi yeter   / 07-03-2004
 İşte İnsan! İşte reklam!   / 29-02-2004
 Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı   / 22-02-2004
 Sen misin yolda kalanlarla alay eden...   / 15-02-2004
 'Ben markayım' deyince marka olunmuyor   / 08-02-2004
 İyi ki Ergen-Erdoğan çifti oradaymış...   / 25-01-2004
 Helal olsun Ali Kırca'ya...   / 18-01-2004
 Rektörler sazı eline almalı   / 11-01-2004
YAVUZ SEMERCİ
Stiglitz'in işareti
Bugün köşeyi, Joseph E. Stiglitz'in...
İLKER SARIER
43 milyon damla
Bugün, 43 milyon seçmenin katılacağı...
Elinde silahla sanki tiyatro oyunu oynadı
Ayşegül Porsuk isimli kadının 52 yerinden bıçaklanmasını seyreden...
Nezarette intihar
Artvin'in Hopa ilçesinde hakkındaki 'taciz' iddiaları konusunda ifade...
Cansu,Tan'a aşık
Cansu,Tan'a aşık
Okan Bayülgen'in Deniz Seki ile ilişkisini açıklamasından sonra eski...
Sosyetikler yardım için buluştu
Sosyetikler yardım için buluştu
İstanbul'un elitleri için 'çocuk' denince akan sular duruyor. Bu kez...
IMKB
E: 20,836 D:% 1.78
DOLAR
S: 1,321,000 D:% -0.23
EURO
S: 1,608,000 D:% -0.19
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Sarı Sayfalar | Günaydın | Bizimcity | Kapak Güzeli | Astroloji | ON Magazin | Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Teknoloji | Otomobil |Sinema | Hobi | Çizerler
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.