|
|
|
|
|
|
Tasarımda risk aldık, başardık
Renault'nun otomobillerine hayat veren Le Quement, Cenevre Fuarı'nda gururluydu. Ünlü tasarımcı, Megane II'nin çok başarılı bir satış grafiği yakaladığını söyledi.
*** Megane II'de risk aldık sonuç mükemmel oldu
Renault'nun otomobillerine hayat veren Le Quement, Cenevre Fuarı'nda gururluydu. Megane II'nin çok başarılı olduğunu söyleyen ünlü tasarımcı, "Risk aldık, kazandık" dedi.
Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilenen Megane II Sedan, Avrupalı tüketicilerden tam not aldı. Peki Megane Ailesi'nin bu önemli üyesini tasarlayan Renault Tasarım Direktörü Patrick Le Quement'un duyguları nedir? "Megane II ailesi hedeflerin üzerinde bir satış performansı yakaladı" diyen Le Quement, Megane II satışlarının yüzlerini güldürdüğünü belirtti. OYAK Renault Bursa fabrikasında üretilen Megane II Sedan' ın da sınıfında lider olduğuna işaret eden Quement, satışların, Megane II'nin seçiminin ne kadar doğru bir karar olduğunu ortaya koyduğunu söyledi.
Le Quement işiyle yaşıyor Le Quement, şöyle devam etti: "Megane II ailesi hedeflerin üzerinde bir satış performansı yakaladı. 2003 yılının Eylül ayında lansmanının yapılmasının ardından Megane Sedan da sınıfında lider oldu. Bu durumdan çok memnunuz. Biz ikinci nesil Megane'yi lanse ederken risk aldık. Ancak kazandığımız başarı, bu riskin gerekli olduğunu kanıtladı." İsterseniz Renault'nun otomobillerine hayat veren Le Quement'ın hayat felsefesine bir göz atalım. Son olarak Türkiye'ye geldiğinde Renault'nun kurumsal dergisi Performans'a görüş veren Le Quement, adeta mesleği ile yatıp kalkan bir kişi. Onun en büyük özelliği ise risk alması. Çünkü bu risk onu başarıya taşıyor. İşte sizlere Patrick Le Quement'la ilgili ipuçları verebilecek, birkaç anekdot:
Diğer modellere benzememeli * Renault Grubu içerisinde rolünüzü nasıl tanımlarsınız? Bizim misyonumuz, müşterilerimizin beğeneceği ve para kazanmamızı sağlayacak otomobiller çizmek ve geliştirmek. Aslında bu kadar basit bir rolümüz var. Gerçekte, birey olarak, Renault tarafından üretilen tüm profilllerin çizimlerinden sorumluyuz. Tasarım aşamasında Renault'nun kültürünü, kişiliğini, farklılığını, ruhunu yansıtan görsel fikirler yaratmak gerekiyor.
* MII ailesi üzerinde çalışmaya başladığınızda hedefleriniz, eğilimleriniz nelerdi? Göze çarpan, dikkat çeken bir otomobil yapmayı istedik. Sıradanlıktan uzak olmasını hedefledik. Diğer otomobil markalarının ürettiği otomobillerden tamamiyle farklı olsun istedik yani tamamıyla Renault bir otomobil yaratmayı hedefledik. Araç, tamamıyla Renault olmalıydı. Kendine has karakteri olan, aynı zamanda global tasarım anlamında özel tasarımı ile farkedilir bir otomobil... Örneğin, MII ailesinin tasarımına başlamadan önce iyi tasarım yapmak için biraraya getirilmesi gereken şartların neler olduğuna dair 600 adet basılıp şirket genelinde ilgili kişilere dağıtılan bir kitap hazırladık. Kitapta, iyi bir tasarım için otomobilin hangi bölümünün hangi oranlarda olması gerektiği belirttik. Tekerleklerin yerleşiminden tutun da en ince detayına kadar pek çok konuyu işledik.
* Otomobil tasarımı müşterilerin hoşuna gitmek, cezbetmek için mi yoksa diğer otomotiv üreticilerinden farklı olmak için mi yapılıyor? Şurası kesin ki, tamamiyle Renault'ya özgü araçlar tasarlamak istiyoruz, başka bir otomobil markasının tasarımı izlenimi vermesini istemiyoruz. Önemli bir konuya dikkatinizi çekerim. Bundan 6-7 yıl öncesine kadar, her röportajımda bana aynı soruyu soruyorlardı: 'Neden bütün otomobiller birbirine benziyor?' Bugün artık hiç kimse bu soruyu sormuyor. Çünkü otomobil üreticilerinin büyük bir bölümü gerçekten kendi kişiliklerini yansıtmaları gerektiğini anladı.
|
|
|
|
|
|
|
|
|