|
|
|
|
Yolun başındayız
Hani Çetin Altan hep yazar ya "enseyi karartmayın" diye... Bence de karartmayalım enseyi. En azından Formula 1'de 2004 sezonun tatsız ve zevksiz geçeceği konusunda. Gerçi Avustralya'dan sonra elde sağlam veriler var umutsuzluğa kapılmak için ama, yine de bu yılın 2002'nin bir tekrarı olacağını sanmıyorum ben. Evet, 15 gün önce Melbourne'de Michael Schumacher biraz zorlasa Williams'lara bile tur bindirebilirdi, rakiplerinden tur başına 1 saniye hızlıydı ve herkes Ferrari'nin üstünlüğü karşısında şoke oldu. Fakat, 18 yarışlık, tarihin en uzun sezonunu henüz sadece ilk yarışı geride kaldı ve öyle hemen sezona bitti gözüyle bakmanın alemi yok. Yanlış anlaşılmasın Ferrari'nin markalarda, Michael Schumacher'in pilotlarda şampiyonluk unvanını bırakacağına ihtimal vermiyorum. "Sadece o kadar kolay olmayacak" diyorum. Her şeyden önce Formula 1 takımlarının, seyircisinin, yazılı, görsel medyasının böyle bir şeye tahammülü yok. Williams'ın, BMW'nin, Renault'nun, McLaren'in, Mercedes'in daha da önemlisi bu işe büyük iddia ile giren Michelin'in öyle çabuk pes edeceğini sanmıyorum. Her ne kadar Formula 1 bir spor organizasyonu olsa da, esasen, spordan çok bir sirk, bir ekonomidir ve heyecansız bir sezon kimsenin işine gelmez...
Tarafsız (!) Bernie Formula 1'in patronu Bernie Ecclestone, Schumi'nin üstünlüğüyle tamamlanan ilk sıralama turlarının ardından memnuniyetsizliğini ve artık yeni bir şampiyon istediğini dile getirdi. Bu bir organizasyonun başındaki tarafsız olması umulan kişiden beklenmeyecek bir açıklama aslında. Ama, F1'in yapısı kendisine hastır ve dünya çapında topladığı ilginin azalmaması için azami gayret sarf edilir. Örneğin, şimdi ilk yarışta herkesçe sıkıcı bulunan sıralama turlarının formatının değişmesi gündemde. "Her gün bal badem olsa çekilmez derler" ya. Bu kadar monotonlaşan başarı da zevk vermez. 16 yıl pilotlarda, 21 yıl markalarda şampiyonluk görmemiş cefakar Ferrari taraftarı "tifosi" bile artık kazanmaktan eskisi gibi tat almıyor. Özetle diyeceğim şudur: 2004'te 2002'deki sıkıcı sezonun tekrarı yaşanmayacak. 15 yarış kazanmak, başarı için bu işe her yıl milyonlar harcayan Fiat yönetiminin bile işine gelmez. Çünkü çok kazanan antipatik görünmeye adaydır.
Serra Demirkol
|
|
|
|
|
|
|
|
|