|
|
|
|
Çok sıcak olacak
Avustralya'da Ferrari'nin elde ettiği ezici üstünlüğe son vermek isteyecek rakipleri Malezya'da yağmur yağmaması için dua edecek. Antrenmanların yıldızı Raikkonen'di.
Avustralya'daki Ferrari üstünlüğünden sonra gözler Malezya'da. Malezya GP'sinin sıralama turları bugün 08.00, yarış da yarın 09.00'dan itibaren NTV'den canlı olarak yayınlanacak. İlk kez 1999 yılında bir F1 yarışının yapıldığı Sepang Pisti modernliği ile dikkat çekiyor. Pistin start finiş düzlüğü yaklaşık 900 metre. Bu düzlük ile son düzlük bir U viraj ile bağlanıyor ve bu iki düzlüğün arasında 30.000 kişilik ana tribün bulunuyor.
Lastikler önem kazandı Malezya GP'si takvimin en zor yarışlarından biri. Pistin karakteri otomobillerin, hem motorunu, hem lastiklerini, hem de frenlerini zorluyor. Aşırı sıcak ve nem ise tam bir dayanıklılık testi. İklim nedeniyle gözler Michelin'de. Sıcak havalarda rakibi Bridgestone'a üstünlük sağlayan Michelin, Ferrari'yi durdurabilecek en önemli faktör. Malezya'da daha önce yapılan 5 yarışın 3'ü Ferrari'nin üstünlüğüyle sonuçlandı. 1999'da Eddie Irvine, 2000 ve 2001'de Michael Schumacher zafere ulaştı. Williams 2002'de Ralf Schumacher ile McLaren de 2003'de Kimi Raikkonen ile zafer yaşadı.
İdmanlar Raikkonen'in Sepang'daki ilk antrenmanlarda otomobillerin hızı gözler önüne serildi ve üst üste pist rekorları kırıldı ilk bölümde Michael Schumacher 1 dakika 35.380 saniye ile en iyi zamanı elde ettikten sonra McLaren pilotu Kimi Raikkonen 2. bölümde en iyi dereceyi 1:34.395'e çekti. Malezya Grand Prix'sini geçen yıl kazanan Kimi Raikkonen en yakın rakibi Ralf Schumacher'den 0.298 saniye daha hızlıydı. İlk antrenmanlara Jaguar pilotu Mark Webber 3'üncü sırayı alırken Michael Scuhmacher, Raikkonen'den 0.699 saniye kötü olan derecesiyle 4'üncü oldu. Malezya'da yapılan ilk basın toplantısında ise Ralf Schumacher'in sözleri dikkat çekti. İlk yarış Avustralya GP'sinde takım arkadaşı Montoya tarafından yol vermemekle suçlanan Williams pilotu "Bir dahaki sefere onu pistin dışına iteceğim" diye konuştu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|