SINIR FAALİYETLERİYLE: Türkiye'ye giriş yapan kamyon ve TIR'ların yanlarında getirmelerine izin verilen miktarlardaki motorinin bir bölümü yurtiçinde pazarlanıyor. (Tahmini, ayda 30 bin metreküp) Yine Türkiye'den Irak'a sevkiyatı yapılan kurşunsuz benzin ve motorinin bir bölümü yurt içinde satılıyor. (Tahmini 12-16 bin metreküp) Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde Habur, Doğubeyazıt, Başkale ve Cilvegözü'nden sınır ticareti ile gelen akaryakıt. (Tahmini, ayda 3 bin 500 metreküp), Toplam aylık 45-50 bin metreküp.
FATURASIZ VE YÜKSEK İSKONTOLU SATIŞLAR: Özellikle Mersin ve Antalya bölgesinde yüksek iskontolu ve uzun vadeli teslimler ile kendini gösteren faaliyetler. Bu bölgelere deniz yolu ile kaçak akaryakıt girişi oluyor. Bu konuda izlenen yöntemde genellikle eksik veya yanlış beyan vermek veya akaryakıtın birkaç farklı limana (çifte liman) indirilmesi suretiyle yakıt kontrol ve denetimlerden kaçırılıyor. Bu yolla yapılan kaçağın tahmini değeri ayda 20 bin m3.
DENİZ MOTORLARI VE TEKNELERLE: Ağırlık olarak Marmara ve Karadeniz'de balıkçı motorlarına ve şileplere açık denizde ucuz fiyat ile kaçak akaryakıt satışı yapılıyor. Deniz satışlarının yılda 300 bin tonu bulduğu tahmin ediliyor.