|
|
Ürün nasıl gölgelenir?
REKLAMCILIKTA en büyük yanlışlardan biri, reklamın içeriğinin ürünü gölgelemesidir. Görüntü, slogan ya da reklamın aktörleri eğer tanıtımı yapılacak ürün ya da hizmetin önüne geçerse, harcanan onca para ve emek bir anda boşa gider. Eğer reklamdan geriye hafızalarda ürün ya da hizmetin kendisi değil de, aktörü, görüntüsü ya da sadece sloganı kalmışsa, özenle ve fedakarlıkla hazırlanan kampanyanın karşılığı koca bir "sıfır" demektir. Bu durumu daha iyi ortaya koymak için bir test yapmaya ne dersiniz? Televizyonda bir reklam var. Takım elbiseli bir adam futbol topuyla inanılmaz akrobatik hareketler yapıyor. Bunun hangi bankanın reklamı olduğunu hatırlıyor musunuz? Hatırlamayanlar üzülmesin, zira sayıları az değil. (Yanıt: Yapı Kredi) Hatırlayanlar ise hemen sevinmeyip, sıradaki soruyu beklesin: Bu reklam Yapı Kredi'nin hangi hizmetini anlatıyor? Evet, bekliyorum, cevap? Çoğunluğun hala düşünüyor olduğundan adım gibi eminim. Doğru yanıt ise "Esnek geri ödeme modelli kredi" olacaktı. Ama adam topla öyle müthiş hareketler yapıyor ki, ne reklamı yapıldığı kimsenin umurunda değil! Ne dersiniz? "Ürünün gölgelenmesi" konusunda haksız mıyım?
|