Trakya Cam Fabrikası'nda süren grev, otomotiv ihracatını tehdit ediyor. OSD Başkanı İlkbahar: Toyota, stokların azalması nedeniyle tanıtım için yerli Verso'yu yurtdışı bayilerine gönderemiyor.
Otomotiv sektöründe cam krizi yaşanıyor. 30 Ocak tarihinde Şişe Cam fabrikalarında başlayan grev, yeni bir rekora imza atmaya hazırlanan otomotiv ihracatını tehdit etmeye başladı. Başta Trakya Oto Cam fabrikası olmak üzere Şişe Cam, otomotiv sektörü için yılda 7 milyon adet otomobil camı üretiyor. 100'den fazla ülkeye ihracat yapan sektörün cam stokları hızla tükeniyor. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Ali İhsan İlkbahar, başkanlığı bırakmadan önce son açıklamasında otomotiv ihracatının uzun vadede tehlikeye gireceği uyarısında bulundu. İlkbahar iki de örnek verdi.
SIKINTILAR BAŞLADI Yeni modeli Corolla Verso'nun heyecanını yaşayan Toyota Türkiye, bu yıl ihracatını 1.5 milyar Euro'ya çıkarmayı hedefliyor. Bu ay üretimine başlanan aracın mart ayında yurtdışına gönderilmesi planlanıyor. Tabii daha önce bayilere gönderilerek, sipariş alınması gerekiyor. İlkbahar'ın verdiği bilgiye göre Toyota Türkiye, Avrupa'daki bayilere yerli Corolla Verso'yu gönderememenin sıkıntısını yaşıyor. Belçika Genk'teki Transit üretiminin Türkiye'ye kaydırılması nedeniyle Ford Otosan, Kocaeli fabrikasındaki çalışmalarını hızla sürdürüyor. Mart ayında ise üretime başlanacak. Ancak araçlar için cam sorunu oluşacak. Şişe Cam grevi sadece yerli üreticileri değil ayrıca yurtdışındaki dev fabrikaları da olumsuz etkiliyor. Ford'un Southampton'daki fabrikasında, cam stoklarının bitmesi nedeniyle Transit üretimi aksıyor.
İHRACAT 8 MİLYAR $ Konunun önemini hükümete anlatmak için mektup yazdıklarını hatırlatan İlkbahar, şöyle devam etti: "Son yıllarda otomotiv büyük bir atılım yaptı. Üretimin yüzde 75'i ihracata gidiyor. Geçtiğimiz yıl rekora imza attık. 2004'te 725 binlik üretim ve 475 bin adetlik ihracatla 8 milyar dolar döviz girdisi hedefliyoruz. Şişe Cam grevi ihracatı uzun vadede riske sokacaktır. Yeni modellerin gelmesi riske girecek. Çünkü global şirketler üretimlerini aksatan ülkelerde büyümeyi tercih etmez. Gelişen otomotiv sektörünün geleceği riske atılıyor. Bu konuya kısa süre içinde çözüm bulunması gerekiyor." Otomotiv sektörünün yüzde 90'ının kendi şirketlerine bağlı olduğunu belirten Türkiye Şişe Cam Fabrikaları Genel Sekreteri Rüşdü Bozkurt, "Böyle bir girdinin kısa sürede ithal edilmesi mümkün değil, bu grev otomotivi durma noktasına getirebilir" açıklamasını yapmıştı.