|
|
SMS yoluyla demokrasiye ulaşıyoruz!
Figensoft firması tarafından geliştirilen MobilDemokrasi' isimli sistem ile vatandaşlar artık istek, şikâyet ve memnuniyetlerini bir cep mesajı ile belediyeler ve kamu kurumlarına iletebilecek..
Hayatımıza 90'lı yılların ortasında giren ve kısa sürede yaygınlaşan cep telefonları, artık eski Yunan'da olduğu gibi, halkın demokrasiye doğrudan katılımına yardımcı oluyor. Mobil yazılım alanında faaliyet gösteren Figensoft isimli firma tarafından geliştirilen "MobilDemokrasi" adlı SMS sistemi, vatandaşların dilek, şikayet ve isteklerini, Belediyeler ve kamu kurumlarına doğrudan iletmelerini sağlıyor.
Şimdilik yalnızca Çanakkale Belediyesi'nce kullanılan sistemde, modem aracılığı ile gönderilen mesaj, önce bilgisayar ortamına aktarılıyor. Mesajlar, içeriklerine göre sınıflandırılıp, ilgili birimlere gönderiliyor. En kısa sürede değerlendirilen mesaj, sahibine yine mesaj yoluyla iletiliyor. İlk kez Türkiye'de hayata geçirilen "MobilDemokrasi" sistemi, insanların cep telefonu aracılığıyla, yaşadığı kentlerde doğrudan söz sahibi olması imkanını sağlayacak.
HALKIN NABZI TUTULACAK "MobilDemokrasi"nin mucidi olan Figensoft firmasının Genel Müdürü ve Çanakkale Sanayici ve İşadamları Derneği Başkanı İsmail Bayraktar, GSM modem, verici ve bir bilgisayardan oluşan sistemi, 3 Kasım seçimlerinden sonra hayata geçirmeye karar verdiklerini belirterek, "Yaklaşık 30 milyona ulaşan cep telefonu abonesini, yaşadıkları bölgelerde nasıl daha katılımcı hale getirebilir ve sorunlarını yetkililere aracısız olarak iletmelerini sağlayabilirizden yola çıkarak, böyle bir sistem kurduk. Sistem sayesinde özellikle belediyeler, halkın sorunlarını, istek ve dileklerini öğrenip, halkın nabzını yakından tutma imkânına sahip olabilecek" dedi. Bayraktar, şu anda sadece Çanakkale Belediyesi tarafından kullanılan sistemin nasıl çalıştığını ise şöyle anlattı: "GSM modem aracılığı ile kişinin verilen telefon numarasına gönderdiği mesaj, önce bilgisayar ortamına aktarılıyor. Mesajlar, içeriklerine göre sınıflandırılıp, ilgi birimlere gönderiliyor. İlgili birim gelen mesajda yer alan şikâyet, istek ve dileği değerlendirip, mesajı gönderen kişiye, yine mesaj yoluyla cevap veriyor. Sistem ile kurumlar, oylama ve anket çalışması yapma imkânına da sahip olabilecekler."
KATILIMI ARTIRIYOR Halkın alınan kararlara doğrudan katılımını sağlayan "MobilDemokrasi" nin en önemli faydalarından birinin de eleman tasarrufu olduğunu anlatan Bayraktar, sistemin diğer faydalarını da şu şekilde sıraladı: "Kentin yönetimini tek başınıza değil, orada yaşayanlarla yapmaya başlıyorsunuz. İnsanları ucuz yoldan bilgilendirip, halkın nabzını tutabiliyorsunuz. Kurum içi çalışma düzenini sağlayıp, iç denetim mekanizması geliştirebiliyorsunuz. Gelen bilgiler analiz edilerek, çalışma yöntemi belirlenebilir".
Sistemin kullanım alanı artacak Sistemin sadece belediyeler tarafından değil, milletvekilleri, siyasi partiler, valilikler, kaymakamlıklar, spor kulüpleri ve sivil toplum örgütleri tarafından da kullanılabileceğine dikkat çeken Bayraktar, "Önümüzdeki günlerde Bahçeşehir, Şişli ve Kadıköy belediyeleri tarafından kullanılmaya başlanacak 'MobilDemokrasi'nin kullanım alanı ilerleyen yıllarda daha da artacaktır" diye konuştu. Yaklaşık 6 aydan beri sistemin kullanıldığı Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, sistemden memnun olduklarını ve vatandaşların 0533 472 17 17 numaralı telefon hattına gönderdikleri SMS'ler ile kendilerine doğrudan ulaşabildiklerini söyledi. Sistem sayesinde, sessiz kitlenin sesini duyabildiklerini kaydeden Gökhan, "Gelen mesajların sayısı her geçen gün artıyor. Genellikle klasik belediye sorunlarına ilişkin şikayetler alıyoruz. Yolun asfaltlı olmaması, su sorunu gibi. Bize gelen tüm SMS'lerin mutlaka geri dönüşümü oluyor" dedi.
BÜLENT ERGÜN
|