|
|
|
|
Yeni Galata Köprüsü esnafa yaramadı
1995'te, yıllar süren tadilattan sonra açılan Galata Köprüsü, esnaf eylemine sahne oldu. "Belediye sözünü tutmadı. Güç durumdayız" diyen esnaf pankart açıp yürüyüş düzenledi.
YENİ Galata Köprüsü'nde dükkanları bulunan esnaflar İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin kendilerine vaat ettiği şartları yerine getirmediğini ileri sürerek pankartlı eylem yaptı. Yeni Galata Köprüsü Eminönü girişinde toplanan yaklaşık 100 kişilik esnaf grubu, dükkanlarının Büyükşehir Belediyesi tarafından mühürlendiğini belirterek yürüyüşe geçti. Polisin geniş güvenlik önlemi aldığı eylemde basın açıklaması yapan Yeni Galata Köprüsü Esnafları Derneği Başkanı Fatih Tektaş, dükkanlardan 40'ının mühürlü, 38'inin ise sözleşmesinin feshedildiğini belirterek sorunlarını şu sözlerle dile getirdi:
"ACİL ÇÖZÜM BEKLİYORUZ" "Büyükşehir Belediyesi bize giriş kapılarını genişleteceğini, Haliç tarafına güneşlik yapacaklarını söyledi, ama bunların hiçbirini yapmadı. Köprü resmi olarak açılmamasına rağmen bizden kira isteniyor. Köprüde doğalgaz ve dış aydınlatma yok. İşportacılar, Eminönü tarafından giriş çıkışı kapatıyor. Isınma problemi yaşıyoruz. Zor şartlarda çalıştığımız için birçoğumuz dükkanını açamadı. Belediye de dükkanlarımızı kapattı. Sorunlarımıza acilen çözüm bekliyoruz" şeklinde konuştu. Basın açıklamasının ardından grup kapattığı dükkanlarını basın mensuplarına gösterdi. Esnaflar polisin "dağılın" uyarısından sonra olaysız dağıldı.
TADİLAT SEKİZ YIL SÜRDÜ Geçmişi 1836 yılına kadar uzanan Galata Köprüsü, 1845'te dubalı olarak yeniden inşa edildi. Şimdikinin benzeri olan köprünün yapım tarihi ise 14 Ekim 1909. Bu köprü, 1912'de hizmete açılışından 16 Mayıs 1992'deki yangına kadar İstanbul'un simgelerinden biriydi. 1995 yılında ise kazıklı ve ortası hidrolik olarak Yeni Galata Köprüsü açıldı. Yapımına 1987'de başlandı. Karayolları Genel Müdürlüğü ve yapımcı firma arasındaki sorunlar nedeniyle köprü uzun bir süre tamamlanamadı. Eksikliklere rağmen 12 Haziran 1992'de açıldı. Fakat kısa bir süre sonra yanan bir gemi köprüye çarpınca, yeniden trafiğe kapatıldı. Sorunlar bitmedi. 1994'te köprünün kanatlarında çıkan arıza Büyükşehir Belediyesi ile yapımcı firma STFA'yı mahkemelik yaptı. Bu arada köprünün maliyeti 70 milyon doları buldu. Gecikme nedeniyle belediye dükkanlardan sağlamayı planladığı 26 milyon dolarlık geliri de elde edemedi. Tüm bu yaşananların ardından Galata Köprüsü'nün altındaki 144 dükkandan, 79'u ihale edildi ve ilk restoran da, 11 Haziran 2003'de hizmete girebildi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|