|
 |
|
 |
1.3 katrilyon lira yol oldu
SEKİZ ayda 1.600 kilometre "duble yol" yapıldı, 1.3 katrilyon lira harcandı. Bakan Ergezen maliyet için "Bizden önce kilometresi 1 trilyon liraya yapılırken biz 200 milyara mal ettik" demişti.
*** Ucuz etin yahnisi bol olur
Hükümet tarafından ulaşımı rahatlatması düşüncesi ile uygulamaya konulan duble yollar kullanılmadan bozulmaya başladı. Yapılan yolların büyük kısmında çukurlar oluştu.
AKP hükümetinin şehirlerarası ulaşımın rahatlaması, kazaların asgariye inmesi için iktidara geldikten hemen sonra hızla yapımına başladığı duble yollar, ciddi bir mühendislik çalışması yapılmadığı için kısa süre içinde bozulmaya ve çökmeye başladı.
1600 KİLOMETRE YOL YAPILDI Geçtiğimiz yıl Mayıs ayında başlayan duble yol yapım çalışmalarının bir kısmı yaklaşık iki ay önce bitti. Siirt-Baykan-Kozluk-Ziyaret yol ayrımında 40 kilometre, Mardin-Kızıltepe arasında 16 kilometre, Diyarbakır-Mardin arasında 15 kilometre, Diyarbakır-Ergani arasında 14 kilometre, Van-Erciş arasında 16 kilometre, Bitlis- Tatvan arasında 14 kilometre, Tatvan-Ahlat arasında 24 kilometre ve Muş-Tatvan arasında 7.5 kilometre duble yol yapıldı. Ancak kısa süre içinde yapılarak tamamlanan duble yollarda mühendislik ikinci plana atılıp, yolların bir an evel bitirilmesi öne çıkınca, sorunlar da kendiliğinden ortaya çıktı. Yapılan yolların bir çok noktasında çukurların oluştuğu, mıcırların dağıldığı görülüyor. Diyarbakır-Elazığ karayolunda tamamlanan duble yolda çukurlar oluşurken, yol için kullanılan mıcırlar artık elle toplanacak hale geldi. Yolda oluşan büyük çukurlar trafik kazalarına neden olduğu için, Karayolları ekipleri kazaların önüne göçmek amacıyla yola trafik levhaları koydu..
'MODERN YOL BEKLİYORDUK' Yolların ilk yapıldığı günlerde memnun olan sürücüler ise yağmurlardan sonra yolun bozulması üzerine isyan ediyor. Diyarbakır-Ergani arasında yolcu taşımacılığı yapan şoför Mehmet Nur Polat, duble yolun otoyol gibi olmadığına dikkat çekerek, "Bu bize yapılan bir haksızlıktır. Biz daha farklı ve modern yol bekliyorduk. Bu yollara paralar harcandı. Ama ortada şu an yol göremiyoruz. Bizim bildiğimiz duble yol kazaları önler. Ancak, bu yol nedeniyle pek çok kaza meydana geldi."diye konuştu. AKP hükümeti Acil Eylem Planı'nı çerçevesinde 15 bin kilometre yolun yapılmasını hedefledi. Üç aşamada yapılması hedeflenen yolun 5 bin 500 kilometresi birinci öncelikli, 4 bin kilometresi ikinci öncelikli ve 5 bin 400 kilometresi de üçüncü öncelikli yapılacak. Önemli akslardan oluşan 1.600 kilometrelik yol için geçen yıl 141 proje başlatıldı. Bu projelerin büyük bir bölümünde yolların yapımı tamamlandı. Kalanının ise bu yıl sonuna kadar bitirilmesi için çalışmalar hızla sürdürülüyor. 2004'de hedeflenen 2 bin kilometre duble yolun yapımı için de 1.7 katrilyon lira ödeneğe ihtiyaç var.
BAKAN SAVUNMUŞTU Bayındırlık Bakanı Zeki Ergezen duble yol çalışmalarının başladığı günlerde yaptığı açıklamalarla duble yol projesini savunmuştu. Kendilerinden önceki yıl 2.2 katrilyon lira harcanarak toplam 450 kilometre yol yapıldığını söyleyen Ergezen "Bize ise bu yıl 1.3 katrilyon lira verildi. Bu parayla 1.600 kilometre yol yaptık" demişti. Bakan Ergezen, "Bizden önce kilometresi 1 trilyon liraya yapılırken biz 200 milyar liraya malettik" demişti.
Atilla KORKMAZ-Hüseyin KAÇAR
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|