Mardin'deki boru fabrikası, Türk şoförlerin gitmediği Irak'a Zaho'dan getirdiği sürücü ve kamyonlarla ihracat yapıyor.
ÖLDÜRÜLMEKTEN korkan Türk şoförlerin gitmek istemediği Irak'a artık ithal şoför ve kamyonlarla ihracat dönemi başladı. Irak Hükümeti ile savaş öncesi 15 milyon 400 bin euroluk ihracat anlaşması yapan Mardin'deki Mar-Lit Plastik Boru Fabrikası, Zaho'dan getirttiği şoförlerle bu ülkeye plastik boru gönderiyor. Geçtiğimiz hafta sonunda iki Türk kamyon şoförünün öldürüldüğü Irak'a artık Türk şoförler gitmek istemiyor. Bu durum Özel İdare ve İller Bankası'nın ortak olduğu Mar-Lit'in anlaşma uyarınca bu ülkeye altı ay içinde ulaştırması gereken üç bin kilometre plastik boruyu göndermesini de riske soktu.
IRAK PLAKALI Arayışa giren Mar- Lit çareyi Ulaştırma Bakanlığı'ndan özel izin alarak şoför ve kamyon ithal etmekte buldu. Merkezi Zaho'da bulunan Iraklı nakliye firmalarından kamyon ve şoför istedi. Buradan gönderilen Irak plakalı araçlar ve Iraklı şoförler ile yaklaşık bir haftadır Bağdat ve diğer kentlere anlaşma uyarınca günde 20 kamyon boru taşınmaya başlandı. Borular başta Bağdat ve Tikrit olmak üzere ülkenin değişik kentlerinde içme suyu ve kanalizasyon şebekelerinde kullanılacak.
ONLAR MEMNUN Irak'ta akşama kadar iş beklerlerken, seferi 250 dolara Mardin'den Bağdat'a plastik boru taşıyan Irak plakalı kamyonların şoförleri hallerinden oldukça memnun. 'İthal şoför'lerden Zaholu Hasan Hacı, "Irak'ta pek iş yoktu. Zaman zaman Mardin Çimento Fabrikası'ndan mal taşıyorduk. Ama bu iş çıktı iyi oldu. Türk şoförler korkunca biz mal taşıyoruz" dedi. Nebil Muhammet Şahin isimli Iraklı şoför ise Erbil plakası taşıdıkları için Bağdat'ta kendilerinin de pek güvende olmadığını savundu.