|
 |

Havada otobus tarifesi
Fly Air'in ardindan Onur Air de ic hatta 79 milyondan ucmaya basladi. Boylece en az 14 saat daha kisa ulasim saglayan ucakla otobuslerin tarifesi neredeyse esitlendi
Ic hatlarda gecen ay Fly Air'le baslayan rekabet, getirdigi ucuzlukla tuketiciye saatlerce suren otobusle yolculuk iskencesinden kurtulma yolunu da acti. Fly Air'in Trabzon'a 69 milyon 500 bin liradan ucmaya baslamasinin ardindan Onur Air de ic hat seferlerinin kapisini 79 milyon liradan araladi. Onur Air, yurtici tarifeli seferlerine 8 Aralik Pazartesi gunu Kayseri ucusuyla baslayacak. Baslangicta Adana, Antalya, Diyarbakir, Erzurum, Izmir, Samsun ve Trabzon olmak uzere 8 kente ucacak olan sirket, mart ayi itibariyle de Sivas, Van, Malatya, Gaziantep ve Bodrum'u ucus planlarina ekleyecek.
Onur Air Genel Koordinatoru ve Yonetim Kurulu Uyesi Sahabettin Bolukcu, dun duzenlenen basin toplantisinda yaptigi konusmada, seferlerde onceligi karayoluyla 12 saati gecen sehirlere verdiklerini belirterek, tarifeli seferlerin tumunun baslangicta gunde 2 kez gerceklestirilecegini, Kayseri, Erzurum ve Samsun'a ise gunde tek sefer duzenlenecegini belirtti. Bilet fiyatlarini tek yon ucuslarda 79, gidis donuslerde 149 milyon olarak belirlediklerini aciklayan Bolukcu, "69 milyonu baslangicta dalgali fiyat olarak ilan etmiyoruz. Dolara ve petrole bagli olarak TL'nin stabil oldugunu dusunursek 79 milyonun degismeyecegini tahmin ediyoruz" dedi. Bolukcu, ic hatlarda 1 milyon 600 kisiyi ucurmayi hedeflediklerini soyledi. Onur Air Yonetim Kurulu Baskani Cankut Bagana ise, yurtici seferlerinin sektorun liberallesmesi acisindan cok onemli oldugunu vurguladi.
'THY'DE MUMKUN DEGIL'
THY Genel Muduru Abdurrahman Gundogdu, kendilerinin 69 milyon liraya ucmalarinin teorik olarak mumkun olmadigini soyledi. Onceki aksam Ekonomi Muhabirleri Dernegi (EMD) Istanbul Subesi'nin sohbet toplantisinda konusan Gundogdu, fiyatlarin asagi cekilmesine iliskin bir soru uzerine, "69 milyon lira gibi sembolik bir rakam ortaya cikti. Bu teorik olarak mumkun gozukmuyor. Bilet fiyatlari icinde 40 milyon vergi, yakit ve acente komisyonunu koydugunuz zaman 75 milyona cikiyor" dedi. Kendilerinin yaptigi calismada, fiyatlarin yuzde 20 civarinda dusmesinin mumkun gozuktugune dikkat ceken Gundogdu, su anda yuzde 65-70 olan doluluk orani yuzde 80'lere ciktiginda bu indirimin yapilabilecegini soyledi.
'Bir saatlik ucus maliyeti 80-100 milyon lira olacak'
Ulastirma Bakani Binali Yildirim, Maliye Bakanligi ile yapilan temaslar sonucunda OTV ve ozel islem vergisinde yapilacak indirimle bolgesel ucuslarda 25-30 milyon liralik indirime gidilecegini, boylece 1 saatlik ucusun 80-100 milyon liraya mal olacagini ifade etti. TBMM Plan ve Butce Komisyonu'nda, Ulastirma Bakanligi'nin 2004 yili butcesi gorusmeleri sirasinda konusan Yildirim, "Her vatandasimiz hayatinda en az bir defa ucaga binmeli" projesi kapsaminda tarifeli ic hat yolcu tasimaciligi ve bolgesel havayolu tasimaciliginin onundeki yasal engellerin kaldirilmasini hedeflediklerini vurguladi. Yildirim, ucuz ve konforlu havayolu seyahati icin sivil havaciligin mutlaka desteklenmesi gerektigini belirtti.
Celal YILDIZ
Haberleri gazete sayfasi goruntusunde okumak icin
SABAH e-Medya"ya
tiklayin
|
|
|
|