|
 |

Havada otobüs tarifesi
Fly Air'in ardından Onur Air de iç hatta 79 milyondan uçmaya başladı. Böylece en az 14 saat daha kısa ulaşım sağlayan uçakla otobüslerin tarifesi neredeyse eşitlendi
İç hatlarda geçen ay Fly Air'le başlayan rekabet, getirdiği ucuzlukla tüketiciye saatlerce süren otobüsle yolculuk işkencesinden kurtulma yolunu da açtı. Fly Air'in Trabzon'a 69 milyon 500 bin liradan uçmaya başlamasının ardından Onur Air de iç hat seferlerinin kapısını 79 milyon liradan araladı. Onur Air, yurtiçi tarifeli seferlerine 8 Aralık Pazartesi günü Kayseri uçuşuyla başlayacak. Başlangıçta Adana, Antalya, Diyarbakır, Erzurum, İzmir, Samsun ve Trabzon olmak üzere 8 kente uçacak olan şirket, mart ayı itibariyle de Sivas, Van, Malatya, Gaziantep ve Bodrum'u uçuş planlarına ekleyecek.
Onur Air Genel Koordinatörü ve Yönetim Kurulu Üyesi Åahabettin Bolukçu, dün düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuÅŸmada, seferlerde önceliÄŸi karayoluyla 12 saati geçen ÅŸehirlere verdiklerini belirterek, tarifeli seferlerin tümünün baÅŸlangıçta günde 2 kez gerçekleÅŸtirileceÄŸini, Kayseri, Erzurum ve Samsun'a ise günde tek sefer düzenleneceÄŸini belirtti. Bilet fiyatlarını tek yön uçuÅŸlarda 79, gidiÅŸ dönüşlerde 149 milyon olarak belirlediklerini açıklayan Bolukçu, "69 milyonu baÅŸlangıçta dalgalı fiyat olarak ilan etmiyoruz. Dolara ve petrole baÄŸlı olarak TL'nin stabil olduÄŸunu düşünürsek 79 milyonun deÄŸiÅŸmeyeceÄŸini tahmin ediyoruz" dedi. Bolukçu, iç hatlarda 1 milyon 600 kiÅŸiyi uçurmayı hedeflediklerini söyledi. Onur Air Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Cankut Bagana ise, yurtiçi seferlerinin sektörün liberalleÅŸmesi açısından çok önemli olduÄŸunu vurguladı.
'THY'DE MÜMKÜN DEÄİL'
THY Genel Müdürü Abdurrahman GündoÄŸdu, kendilerinin 69 milyon liraya uçmalarının teorik olarak mümkün olmadığını söyledi. Önceki akÅŸam Ekonomi Muhabirleri DerneÄŸi (EMD) İstanbul Åubesi'nin sohbet toplantısında konuÅŸan GündoÄŸdu, fiyatların aÅŸağı çekilmesine iliÅŸkin bir soru üzerine, "69 milyon lira gibi sembolik bir rakam ortaya çıktı. Bu teorik olarak mümkün gözükmüyor. Bilet fiyatları içinde 40 milyon vergi, yakıt ve acente komisyonunu koyduÄŸunuz zaman 75 milyona çıkıyor" dedi. Kendilerinin yaptığı çalışmada, fiyatların yüzde 20 civarında düşmesinin mümkün gözüktüğüne dikkat çeken GündoÄŸdu, ÅŸu anda yüzde 65-70 olan doluluk oranı yüzde 80'lere çıktığında bu indirimin yapılabileceÄŸini söyledi.
'Bir saatlik uçuş maliyeti 80-100 milyon lira olacak'
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Maliye Bakanlığı ile yapılan temaslar sonucunda ÖTV ve özel işlem vergisinde yapılacak indirimle bölgesel uçuşlarda 25-30 milyon liralık indirime gidileceğini, böylece 1 saatlik uçuşun 80-100 milyon liraya mal olacağını ifade etti. TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda, Ulaştırma Bakanlığı'nın 2004 yılı bütçesi görüşmeleri sırasında konuşan Yıldırım, "Her vatandaşımız hayatında en az bir defa uçağa binmeli" projesi kapsamında tarifeli iç hat yolcu taşımacılığı ve bölgesel havayolu taşımacılığının önündeki yasal engellerin kaldırılmasını hedeflediklerini vurguladı. Yıldırım, ucuz ve konforlu havayolu seyahati için sivil havacılığın mutlaka desteklenmesi gerektiğini belirtti.
Celal YILDIZ
Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya
tıklayın
|
|
|
|