kapat
08.11.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ
limasollu
TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL



GREENCARD

Havada otobüs tarifesi

Fly Air'in ardından Onur Air de iç hatta 79 milyondan uçmaya başladı. Böylece en az 14 saat daha kısa ulaşım sağlayan uçakla otobüslerin tarifesi neredeyse eşitlendi

İç hatlarda geçen ay Fly Air'le başlayan rekabet, getirdiği ucuzlukla tüketiciye saatlerce süren otobüsle yolculuk işkencesinden kurtulma yolunu da açtı. Fly Air'in Trabzon'a 69 milyon 500 bin liradan uçmaya başlamasının ardından Onur Air de iç hat seferlerinin kapısını 79 milyon liradan araladı. Onur Air, yurtiçi tarifeli seferlerine 8 Aralık Pazartesi günü Kayseri uçuşuyla başlayacak. Başlangıçta Adana, Antalya, Diyarbakır, Erzurum, İzmir, Samsun ve Trabzon olmak üzere 8 kente uçacak olan şirket, mart ayı itibariyle de Sivas, Van, Malatya, Gaziantep ve Bodrum'u uçuş planlarına ekleyecek.

Onur Air Genel Koordinatörü ve Yönetim Kurulu Üyesi Şahabettin Bolukçu, dün düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, seferlerde önceliği karayoluyla 12 saati geçen şehirlere verdiklerini belirterek, tarifeli seferlerin tümünün başlangıçta günde 2 kez gerçekleştirileceğini, Kayseri, Erzurum ve Samsun'a ise günde tek sefer düzenleneceğini belirtti. Bilet fiyatlarını tek yön uçuşlarda 79, gidiş dönüşlerde 149 milyon olarak belirlediklerini açıklayan Bolukçu, "69 milyonu başlangıçta dalgalı fiyat olarak ilan etmiyoruz. Dolara ve petrole bağlı olarak TL'nin stabil olduğunu düşünürsek 79 milyonun değişmeyeceğini tahmin ediyoruz" dedi. Bolukçu, iç hatlarda 1 milyon 600 kişiyi uçurmayı hedeflediklerini söyledi. Onur Air Yönetim Kurulu Başkanı Cankut Bagana ise, yurtiçi seferlerinin sektörün liberalleşmesi açısından çok önemli olduğunu vurguladı.

'THY'DE MÜMKÜN DEĞİL'
THY Genel Müdürü Abdurrahman Gündoğdu, kendilerinin 69 milyon liraya uçmalarının teorik olarak mümkün olmadığını söyledi. Önceki akşam Ekonomi Muhabirleri Derneği (EMD) İstanbul Şubesi'nin sohbet toplantısında konuşan Gündoğdu, fiyatların aşağı çekilmesine ilişkin bir soru üzerine, "69 milyon lira gibi sembolik bir rakam ortaya çıktı. Bu teorik olarak mümkün gözükmüyor. Bilet fiyatları içinde 40 milyon vergi, yakıt ve acente komisyonunu koyduğunuz zaman 75 milyona çıkıyor" dedi. Kendilerinin yaptığı çalışmada, fiyatların yüzde 20 civarında düşmesinin mümkün gözüktüğüne dikkat çeken Gündoğdu, şu anda yüzde 65-70 olan doluluk oranı yüzde 80'lere çıktığında bu indirimin yapılabileceğini söyledi.

'Bir saatlik uçuş maliyeti 80-100 milyon lira olacak'
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Maliye Bakanlığı ile yapılan temaslar sonucunda ÖTV ve özel işlem vergisinde yapılacak indirimle bölgesel uçuşlarda 25-30 milyon liralık indirime gidileceğini, böylece 1 saatlik uçuşun 80-100 milyon liraya mal olacağını ifade etti. TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda, Ulaştırma Bakanlığı'nın 2004 yılı bütçesi görüşmeleri sırasında konuşan Yıldırım, "Her vatandaşımız hayatında en az bir defa uçağa binmeli" projesi kapsamında tarifeli iç hat yolcu taşımacılığı ve bölgesel havayolu taşımacılığının önündeki yasal engellerin kaldırılmasını hedeflediklerini vurguladı. Yıldırım, ucuz ve konforlu havayolu seyahati için sivil havacılığın mutlaka desteklenmesi gerektiğini belirtti.

Celal YILDIZ


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
hibe destekler
omer celik

Sarı Sayfalar
GreenCard
TEMA

Copyright © 2003, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır