|
|
SERRA DEMİRKOL
Terazi lastik...
Son dönemde kafamdan sürekli çocukluğumuzun aptal tekerlemesi geçiyor "Terazi lastik cimnastik, bugün dersimiz matematik, öğretmenimiz otomatik." Nedeni F1 gündeminin sürekli lastiklerle meşgul olması.
Aslında en azından biz Türkler için, Tuzla Tepeören'deki pistin temelinin atılmasıydı asıl gündem maddesi... Çarşamba sabahı NTV canlı yayın ekibiyle birlikte piste doğru giderken 2005'in provasını yapar gibi hissettim kendimi. Sabahın köründe "Ne olur ne olmaz, trafik olur, geç kalırız" diye dökülüyoruz yollara. Uyku gözümüzden akıyor, ama, tarifi zor bir heyecan uykumuzun önüne geçiyor.
Dile kolay Fuat Akdağ ile birlikte ilk F1 yarışıma gittiğim 1998 San Marino GP'sinden yıllar sonra artık yarışlar bize geliyor. Önce padok'a, medya merkezine (tam törenin yapıldığı alan), oradan da anlatım yerimize gidiyoruz. Diğer yarışlardan farklı olarak yolumuz kısa ama, röportajlar, koşuşturma, her şey daha yoğun. Okay ve Erkan ile birlikte gözlerimize inanmak için neredeyse birbirimizi çimdikleyeceğiz. Biz başkalarına değil, başkaları bizlere, yani evsahiplerine sorular soruyor. Neyse bu sahneleri 2005'te daha detaylı yazarım sizlere.
Bir Japon'un marifeti
Gelelim lastiklere... Her şey Macaristan'da bir Japon'un çektiği fotoğraflarla başladı. Michelin'in ön lastiklerinin yer ile temas eden bölümünün, yani taban genişliğinin haddinden fazla olduğu görülen bu fotoğrafların, Bridgestone yoluyla Ferrari'ye, Ferrari yoluyla FIA teknik delegesi Charlie Whiting'in eline geçmesinin ardından FIA tüm takımlara bir hatırlatma notu yolladı. Kurallar gereği ön lastiklerin taban genişliği 270 mm'den fazla olmamalı. Şu ana kadar bu özellik yeni lastiklerde aranıyordu. Ön lastiklerin genişliği otomobillerin özellikle viraj kabiliyetinin yükselmesi anlamına geliyor.
FIA sezonun son 3 yarışında hem start öncesi hem de yarış sonunda lastik ölçümleri yapılacağını açıkladı. Bu haber üzerine, kullanıldıktan sonra iyice genişleyen ve sınırları zorlayan Michelin lastiklerini kullanan takımlarının İtalya GP'sini boykot edeceği iddia edildi. Ama, Michelin, Monza için yeni lastikler yaptı ve FIA'dan onay aldı. Williams yeni lastiklerden memnun, ancak McLaren bir takım ayar değişiklikleri yapmak zorunda kaldıklarını ve bunun bir kendileri için dezavantaj olduğunu söylüyor. Böylece Bridgestone son 3 yarış için rakibinde büyük bir tedirginlik yarattı.
Geçen hafta iki üretici de Monza'da çok sıkı çalıştılar. Milano'da sıcaklığın 12-25 derece arasında bekleniyor. Bridgestone ve evsahibi Ferrari'nin favori olduğunu söyleyebiliriz. Tabii top yuvarlak, maç 90 dakika.
Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya
tıklayın
|
|
|
|