|
|
Pazarlamanın yeni rotası anne adayları
Koç Bilgi Grubu'nun yeni şirketi Paro, müşteriyi kasada tanıyarak kişiye özel pazarlama yapılmasını sağlıyor. Paro'nun gözdesi, iki ayrı müşteriyi temsil eden anne adayları
Puset almaya gelen bir kadın, Paro'ya üye bir başka mağazadan bebek giysileri almak için iyi bir adaydır. Biz onun davranışlarını izleyerek ona uygun fırsatları sunmaya çalışıyoruz."
Koç Holding'in 55 milyon dolarlık bir yatırımla kurduğu ve alışveriş anında üye işyerlerine müşteriyi tanıtmayı hedefleyen Paro'nun yaratıcılarından Engin Oytaç, yukarıdaki sözlerini, "Bizim için örnek tüketici, hamile kadınlar" diye sürdürüyor. Paro sisteminin örnek kullanıcıları arasında kadınlar önemli bir konuma sahip. Özellikle anne adayları örnek tüketiciler olarak ele alınıyor. Vitaminden çocuk giysilerine, hamile kıyafetlerinden bebek odasına kadar her tür harcama için fırsatlar yaratılıp anne adaylarına sunuluyor.
Koç Bilgi Grubu'nun en yeni üyesi Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri, geçtiğimiz yıl 55 milyon dolarlık yatırımla "paro" markasını yarattı. Alışveriş anında tüketiciyi kasaya ödeme yaparken tanıyan, üzerinde duyuru ve reklamların yapıldığı özel tasarlanmış bir ekrana sahip bulunan Paro'nun "Pazarlama işlemlerinin Visa'sı" olması hedefleniyor. CRM'in (Müşteri İlişkileri Yönetimi) geldiği en üst nokta olarak tanımlanan Paro ile "yığınlara değil, kişiye özel" kampanyalar yapmak mümkün oluyor.
Türkiye'de insanlar pek farkında olmasa da tüketici bilgilerinin gizliliği esas alınıyor. Paro yöneticileri bu duruma oldukça duyarlı davranıyor. İzniniz olmadan hiç bir konuda rahatsız edilmiyorsunuz. Arzu ettiğiniz taktirde adınızın akranda görünmesini engelliyorsunuz. Teknoloji şirketleri projeye büyük ilgi gösteriyor. Özellikle sahip olması tasarlanan veri tabanı ile Paro, Oracle'ın büyük ilgisini çekiyor.
Timur SIRT
Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya
tıklayın
|
|
|
|