kapat
05.08.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMI


TURKIYE
DUNYA
POLITIKA
SPOR
MEDYA
SERI ILANLAR
METEO
TRAFIK
SANS&OYUN
ACIL TEL

Kod adi 199, onu bize verin

Koc Holding Fiat Grubu Baskani Cubukcu, "Fiat'in 2005-2006 yillarinda Turkiye'ye model vereceginden umutluyuz. Aracin modeli henuz belli degil ancak kodu 199" dedi

Iki milyonuncu otomobilini gectigimiz gunlerde banttan indiren Tofas, yeni model arayislarina hiz verdi. 4 ay once Pirelli'den Fiat Auto'ya gecen yeni Fiat CEO'su Giuseppe Morchio 2005-2006 yillarinda yollara yeni otomobiller cikartacaklarini mujdeledi. 12 fabrikasini kapatma karari alan Fiat, ayrica 2006'ya kadar 12 bin 300 kisiyi isten cikartacagini acikladi. Morchio'nun "Ozellikle Turkiye, Rusya ve Cin bizim icin cok onemli uretim usleri oldu" aciklamasi gozleri yeni modellere cevirdi. "Diger rakip ulkelere gore kayirilma ihtimalimiz yuksek" diyen Koc Holding Fiat Grubu Baskani Aydin Cubukcu, "Yaptigimiz arastirmalara gore Fiat'in Italya, Cin, Rusya ve Brezilya'da uretim yapan fabrikalari icinde en verimli ve dusuk maliyetle calisanin Tofas oldugu ortaya cikti" dedi. Cubukcu, Bursa'da uretilmesi icin gorusmelerin surdugu modelle ilgili olarak sunlari soyledi

"Tamamen yeni bir arac olacak. 2005 ve 2006 yillarinda Turkiye'ye verilecek otomobilin sadece Bursa'da uretilerek, dunya pazarlarina ihrac edilmesini istiyoruz. Henuz model belli degil ancak bize verecekleri aracin kod ismi 199.

Buyuk bir ihtimalle General Motors ile beraber tasarlanacak bir arac olacak."

'Tofas'in tercihi hangi yonde" sorumuzu Cubukcu soyle yanitladi "Ticari olarak iki modelimiz var. Doblo ve Palio Van. Bizim istedigimiz Turkiye ve ihracat yapacagimiz pazarlara uygun bir binek otomobil. Su an Albea, Palio var. Tabii Palio yavas yavas eskimeye basladi. Bize Palio sinifinda bir binek arac gerektigini dusunuyoruz."

Aydin Cubukcu yeni modelin yani sira Doblo'nun varyasyonlari icin surekli Ar-Ge calismalari yaptiklarini belirtti ve ekledi "Tatilcilerin de buyuk ilgisini cekecek 4x4 Doblo Adventure tasarladik. Tabii bunlarin pazar arastirmasini yapmak zorundasiniz. Gorusmelerimiz suruyor."

EKONOMI CANLANIYOR
Ekomide cok olumlu sinyallerin alindigini soyleyen Cubukcu, onumuzdeki donem icin oldukca iyimser. Guvenin yavas yavas geri geldigini belirten Cubukcu, "Turkiye toparlanma surecine giriyor. Bu sekilde buyumeye devam edersek, 1-2 yil sonra cektigimiz tum sikintilari unuturuz" dedi.

Koc Grubu bilgisayarla Cubukcu ile tanisti
'Bilgisayara bakacak adam' olarak ise alinan Cubukcu, teknoloji altyapisinin temelini atti

Aydin Cubukcu, Koc Toplulugu'na 1970 yilinda Aygaz'da baslamis. Gorevi de kendi tabiriyle 'Bilgisayar islerine bakacak adamdi.' O donem bilgisayar altyapisindan anlayan sayili insanlardan biri olan Cubukcu, 5 yil suren yogun calisma sonucunda arkadaslariyla birlikte Arcelik ve Aygaz'in bilgi islem altyapisini gelistirdi. Daha sonra simdiki adi Koc Sistem olan sirketin Genel Muduru oldu. Aydin Cubukcu is hayatindaki donemleri soyle anlatiyor

"O donemde kisisel bilgisayarlar daha ortada yoktu. Sirketleri bu konuda bilgilendirmek gerekiyordu. Zaten Turkiye'nin bilgisayar kullanmaya alismasi 1975-1985 yillari arasindadir. Burada da bircok ilke imza attik.

Daha sonra Rahmi Bey beni otomotive almak istedi. Ben de Mako'ya gectim. Bursa'daki fabrika Tofas'a parca uretmek icin kurulmustu. Daha sonra OYAK Renault dahil bircok sirkete komponent sagladik. Rahmi Bey elektronige merakli oldugumu biliyordu. Hatta Rahmi Koc Muzesi'nin restorasyon atolyesi bana baglanmisti. Tarihler 1994 yilini gosterdiginde Beko'nun Genel Mudurlugu'ne basladim. 2002 yilinda ise su anki gorevim olan Koc Holding Fiat Grubu Baskani oldum..."

1966 model Jaguar'i Iran devrimine tanik
Aydin Cubukcu cocukluk yillarindan beri otomobillere cok merakli. Evinin garajinda gozu gibi baktigi 1966 model Jaguar, vazgecilmez bir parcasi olmus. Cubukcu, Jaguar'iyla dolasmanin yani sira aracin tum bakimi ve tamiriyle de bizzat ilgileniyor. "Aracla vakit gecirmek beni dinlendiriyor" diyen Cubukcu, yeni otomobillerden ise uzak duruyor. Gerekcesi, cok teknolojik olmalari.

Jaguar'in ilginc bir de hikayesi var. Cubukcu soyle anlatiyor

"Otomobili 1985 yilinda 9 milyon liraya satin aldim. Alir almaz Ingiltere Jaguar'la irtibata gectim. 'Hangi parcalari nerelerde bulabilirim' diye. Bircok kulubu varmis. Cok ilgilendiler. Hatta aracin hikayesini bile gonderdiler. Bindigim otomobil 1966 yilinda Iran Sahi'nin kuzeni tarafindan siparis edilmis.

Ancak 1979 yilinda gerceklesen devrim sonrasinda Istanbul'a kacmislar... Jaguar'i da gumrukte birakmislar. Gel zaman git zaman baskasi almis ve galeride satisa cikarmis. Kismet de bizeymis..."

Bozuk saat doktoru
Aydin Cubukcu, yogun is temposundan saat ve radyo tamir ederek kurtuluyor. 'Merakin nereden geldigini' sordugumuzda su sevabi aliyoruz

"1946'da bir Amerikan otomobili aldik. Henuz 4 yasindayim. Muzaffer Efendi adinda bir soforumuz vardi. Mekanige cok merakliydi. Aracin butun parcalarini soker, takardi. Ben de etkilenip oyuncaklari kurcalamaya basladim. Iste tamir merakim boyle basladi."

Cubukcu'nun saatlere ilgisi de 4 yil oncesine dayaniyor "Esim antika bir duvar saati hediye etti. Bozuktu. 'Ben tamir edebilirim' diye iddiaya girdim. Koc Muzesi'ndeki saatler icin Ingiliz bir usta gelmisti. Ondan isin puf noktalarini ogrendim ve iddiayi kazandim. Simdi evde 20 adet saat var. Sali pazarindan bile saat topluyorum. Ama esim cok ses cikartiklari icin calismamalarini tercih ediyor" diyor Cubukcu...

Torununun oyuncagindan komsularinin utulerine kadar bozulan her seyi tamir eden Cubukcu, takildiginda Koc'taki arkadaslarindan yardim istiyor.

Mete TANSU


Haberleri gazete sayfasi goruntusunde okumak icin
SABAH e-Medya"ya tiklayin

<< Geri don Yaziciya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
kim
Sari Sayfalar
GreenCard


Sizinkiler
GREENCARD
TEMA

Copyright © 2002, Bilgin Elektronik Yayincilik ve Iletisim A.S. - Tum haklari saklidir