kapat
26.07.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ


TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL

GÜLSE BİRSEL


"Müstehcen" inekler nasıl uçtu?

Daha neler göreceğiz bakalım.Sütaş Ayran reklamları bir süredir devam ediyor. Sütaş'ın inekleri bu filmlerde ünlü futbolcuları oynuyor ve maça çıkıyor. Özellikle içlerinden bir tanesi, yabancı transfer "Ayraniç" gerçek bir futbol yıldızı. Uçakla geliyor, röportaj veriyor, havada uçarak nefis bir gol atıyor ve maçı anlatan spiker de kendinden geçip "Ayran içmek istiyor"!

Esprili, çok başarılı, genel olarak beğenilen reklamlar bunlar.

Sütaş ürünlerinin tazelik, doğallık özelliklerini vurgulayan ineklerle özdeşleştirilip, bu ineklerin zeki, eğlenceli karikatür ve animasyon karakterleri haline getirilmesi doğru ve zekice bir seçim.

Ama insanın nereden aklına gelir ki?

Türkiye bence başlı başına bir durum komedisi. Vatandaşlarımızdan biri, geçtiğimiz günlerde, animasyon kahramanı inek Ayraniç'in filmde gol attığı sahnede "müstehcen ve çocuklar açısından sakıncalı görüntüler" sergilediğini, reklamın yayından kaldırılması gerektiğini RTÜK'e bildirdi! Şimdi gel bu ülkede mizah yaz! Ben ne kadar uğraşırsam uğraşayım, bunu yapacak bir karakter tahayyül etmem mümkün değil ki...

Vatandaşımıza orijinal kişiliğiyle günümüzü renklendirdiği için, Güzel Sanatlar Saatchi& Saatchi'ye güzel reklamları için teşekkür ediyor, ve "dünyanın ilk müstehcen ineği Ayraniç"in nasıl uçtuğu konusuna geliyorum.

Filmler Antalya'da bir golf sahasında çekilmiş. Yönetmen Fransız. Sahaya gerçek bir stadyum kurulmuş ve 500 insan, 25 inek rol almış. Bu esnada 5.000 kutu ayran tüketilmiş. Koç Müzesi'ndeki tarihi uçak bilgisayar tekniğiyle uçurulmuş.

İneklerin uçuşuna gelince, bu iş için Almanya'dan özel vinç uzmanları gelmiş. Daha sonra bu görüntülerin reel animasyona dönüşmesi için Almanya'daki Black Mountain stüdyolarında 1 ay çalışılmış.

"Ayran içmek istiyorum sayın seyirciler" diyen ses, gerçek bir maç spikerine, Fikret Engin'e ait. Karşı takımın futbolcuları da gerçek futbolculardan seçilmiş.

Çekimler esnasında ineklerin müstehcen bir tavrı görülmemiş!

(Ajans Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi)

Komşu komşunun kurdudur!
Oya Hanım'ı çok seviyorum. Benim arkadaş portföyüme çok uygun buluyorum kendisini!

Bütün apartman kadının buzdolabını ortak bir mal olarak görmeye başlarsa, ne yapsın kadın? Üst katın pastasını ezecek, alt katın çöreğini bozacak, yan dairenin kolasını çalkalayacak ki, onun buzdolabını rahat bıraksınlar!

Bosch'un yeni reklamında, 42 santimlik raf derinliğiyle piyasanın en hacimli soğutucusu tanıtılıyor. Kendi buzdolabına aile boyu kolası, fırın tepsisi, şusu busu sığmayan, yeni Bosch sahibi komşuya getiriyor. Yani benim son günlerdeki en sevdiğim reklam karakterlerinden biri olan Oya Hanım'a. O da kesin çözümlerle komşuları bunu yaptıklarına pişman ediyor. Yıllardır alıştığımız sürekli gülümseyen, sürprizsiz, steril ev kadını karakterlerinden vazgeçmeye başladı reklamlar. Ne kadar mutluyum anlatamam.

(Ajans AdR.kom.tr)

"Reklama harcadığım paranın yarısının boşa gittiğini biliyorum. Ama hangi yarısı olduğunu hiç keşfedemedim!"

John Wahnnamaker


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap


Sarı Sayfalar


Sizinkiler
TEMA

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır