|
|
Bu otomobilde sürücüye bile gerek yok!
Yenilenen Volvo S80'de sensörlerin kontrol ettiği Four C ismindeki şasi sistemi, aracın yol durumuna göre gitmesini sağlıyor
Volvo'nun prestijli otomobili S80 yenilendi. Bakın, Volvo Başkanı Hans-Olov Olsson, 5 yıl sonra değişikliklere uğrayan yeni modelini nasıl tanımlıyor "Volvo S80 uzun süredir emniyet, konfor ve genişlik bakımından belirli standartlara ulaştı. Şimdi ise zerafet ve sürüş dinamiği konularında ileriye doğru dev bir adım atıyoruz."
Peki S80'de ilk bakışta göze hangi yenilikler çarpıyor?
Otomobildeki ızgarayı çevreleyen ön bölümün tamamı, kaporta yanlarına ve kanat kısmına doğru yumuşak bir geçiş yapan profili andırıyor. Daha geniş ışık açıklığı bulunan sis lambalarını unutmayalım Izgara ise koyu metalik gümüş renginde yeni bir petek modele sahip. Bu tasarımla üç boyutlu bir görüntü yakalanmış. Otomobilin rengiyle eşleşen çıtalarla birlikte kromajlı ayrıntılar da S80'e farklı bir hava katıyor. Aynı şekilde arka tarafta yenilikler düşünülmüş. Eskisine oranla daha küçük stop lambaları, tek parçadan oluşan bagaj kapağı gibi.
Tabii Volvo S80'deki değişimler sadece tasarımla sınırlı değil. Özellikle sürüş dinamiği üzerinde çok durulmuş.
YOL TUTUŞU YÜKSEK
2002 yılında Volvo S60 ve V70 R'de tanıtılan Four C (Sürekli Kontrol Edilen Şasi Konsepti) aktif şasi sistemi yeni Volvo S80'i daha güçlü kılmış. Four C'de her amortisörün çalışması elektronik ve tamamiyle bireysel olarak düzenleniyor. Sistem çok basit. Gövde ve tekerlek hareketleri otomobilin içindeki bir dizi sensörle sürekli olarak kontrol ediliyor. Saniyede yaklaşık 500 okuma geri bildirimi veren sensörler; otomobilin hızını, viraj almayı, tekerleklerin süspansiyon hareketini, direksiyon simidinin konumunu ve fren yapma derecesi gibi parametreleri ölçüyor. Örneğin Four C sayesinde araç çok yüklüyse, süspansiyonun yere yaklaşması riski azaltılarak, yol tutuş kabiliyeti yükseltiliyor.
Sürücünün tek yapması gereken S60 R'da olduğu gibi konfor ve spor ayarları arasından şasi seçimini yapmak.
Bu arada hatırlatalım; opsiyonel olarak sunulan bu sistem için otomobilinizin Dinamik Denge Yol Tutuş Kontrolü (DSTC) ile donatılmış olması gerekiyor.
Ağustos'ta geliyor
S80'de yeni bir beş silindirli motor kullanılmış ve 2.4 T'nin yerini almış. Motorun eskisine göre daha büyük hacmi 5000 devir/dk'da 210 beygirlik güç üretmesini sağlıyor. Bunun yanı sıra daha fazla tork elde edilmiş Tork 1500 devir/dk ile 4500 devir/dk'da 320 Nm. Araçtaki bir diğer yeni özellik Alman uzman ZF'nin çıkardığı havalı direksiyon. Bu sistem Volvo S80'in direksiyon hareketlerine daha doğru karşılık vermesini sağlıyor. ZF ile otomobil park edilirken daha az direksiyon kuvveti harcanırken, yüksek hızlarda sürüş hassasiyetinden de etkilenilmiyor.
Yenilenen Volvo S80, Türkiye'ye Ağustos ayında 2004 model olarak getirilecek. Lüks ve gücü sevenlere duyurulur.
Mete TANSU
Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya
tıklayın
|
|
|
|