kapat
07.03.2002
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
banner
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPUS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 DİYET
 TATLILAR
 CİNSELLİK
 PAZAR SABAH
 KİTAP
 SİNEMA
 SANAT
 RENKLER
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

En hayırlı alışveriş

5 büyük market zincirinde 100 ünlü marka hayırlı bir iş için raflara dizildi. Üzerlerinde küçücük bir TEGV etiketi var. Bu ürünleri satın alırsanız, binlerce çocuğun eğitimine katkıda bulunmuş olacaksınız
Artık Türk tüketicisi de sosyal sorumlulukla alışveriş yapacak. Daha markete girmeden vitrinde Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'nın (TEGV) logosunu arayacak gözler. Sonra ürünlerin üzerinde küçücük bir etiketi, üzerinde TEGV'nin damgası olan. Eğer, bu küçücük etiketi görürse, elmayı, armudu atacak sepete. Yoksa, bir kez daha düşünecek. Eğitim Gönüllüleri Vakfı'nın başlattığı "Ünlü Markaların Vitrininde Eğitim Gönüllüleri Logosu" adlı yeni kampanya ile Gima, Migros, Tansaş, Metro gibi büyük market zincirleri ile, Çarşı ve Mudo City gibi büyük alışveriş merkezlerinde, 100'ü aşkın marka hayırlı bir iş için raflara dizildi. Eğer siz bu ürünleri satın alırsanız, her ay en az 100-200 milyar lira toplanacak ve Türk çocuklarının eğitiminde yeni mucizeler için harcanacak.

ADONİS ÖRNEK OLSUN
Tabii, bu rakamlar başlangıç için. Kampanyanın tanıtımı için Divan Oteli'nde düzenlenen basın toplantısında konuşan TEGV Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Solakoğlu, "1 milyon çocuğa eğitim hedefine kimseye yük olmadan ulaşabilmek için bu yeni kampanyayı başlattık. Şimdilik 100'ü aşkın marka ile anlaştık. İlk aşamada ayda 100-200 milyar liraya, ileride ise 500 bin dolar gelire ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.

Bu gelirlerin eğitime harcanacağını ve şeffaf bir kuruluş olan vakfın 3 ayda bir bağımsız denetleme kuruluşu Arthur Andersen tarafından denetleneceğini de vurgulayan Solakoğlu, şöyle devam etti: "Anlaştığımız firma ve ürünlere vakfın logosunu vereceğiz. Bunun karşılığında firmalar da elde edecekleri kârın bir bölümünü, ortalama yüzde 1'ini vakfa aktaracak. Bu mağazalardan alışveriş yapan tüketiciler hiçbir fiyat farkı ödemeden eğitime katkıda bulunacak. Kampanyayı şimdilik sadece market zincirleriyle başlattık. Ama amacımız çok daha ötesi. Adonis Çorapları'nın sahibi, 'Bu etiketi satış yaptığım her yerde kullanmak istiyorum' dedi. Geçtiğimiz günlerde Rusya ve Azerbaycan'a gittim. Ramstore'larda gördüm ki, Adonis marka çorap satın alan Azeriler, Ruslar da Türk çocuklarının eğitimine bilmeden de olsa katkıda bulunuyor."

Eğitim Gönüllüleri Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Betil de vakıf bünyesindeki 8 eğitim parkı ve 65 öğrenim birimiyle yılda 200 bin çocuğa okul saatleri dışında eğitim verildiğini, ancak bu sayıyı artırmak gerektiğini söyledi.

Betil, "Eğer özlediğimiz geleceği şekillendirmek için biz bir şey yapmazsak, mutlaka birileri çıkıp bir şey yapacaktır. Bu birilerinin önünü kesmek için, çağdaş eğitim için işbirliği projesini oluşturduk" dedi.

Şimdi gidin, Gima'dan bir paket Maret sosis alın. Pakete şöyle bir baktığınızda üzerindeki TEGV etiketini hemen göreceksiniz. Sosise ödediğiniz ücretin yüzde 1'inin Türk çocuklarının eğitimine gittiğini bilin. Üstelik hiçbir fiyat farkı ödemeden. Evinize gittiğinizde de sosisi afiyetle yiyin. Çok daha lezzetli olacağını göreceksiniz!

Bu kampanyayı Ruslar da destekliyor!..
Eğitim Gönüllüleri Vakfı'nın kampanyasına katılım şartlarını yeterli bulmamış Simge Adonis Çorapları'nın sahibi Mehmet Tan. "Niye sadece Türkiye'deki büyük marketlerde?" demiş. Şimdi Adonis çorapları nerede satılıyorsa, üzerinde küçücük bir etiket var. Anlamı, "Bunu alan kişi, harcadığı paranın yüzde 1'ini bir Türk çocuğuna hibe edecek."

Bugünlerde Rusya'daki, Azerbaycan'daki tüm Ramstore'ların çorap reyonları Türk çocuklarına çalışıyor. Adonis çorapları, Rus soğuğunda ayakları üşütmediğinden yok satıyor. Azeriler de "İlla ki Adonis" diyor. Sonuç, Ruslar'ın ayağı sımsıcak kalıyor. Türkiye'deki 7-16 yaş grubu çocuklara da her gün biraz daha fazla para akıyor. Satılan her bir çift çorap, İstanbul'da, Hakkari'de, Antalya'da binlerce çocuğun eğitimine katkı oluyor.



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır