kapat
09.01.2002
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
banner
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPÜS
 NET YORUM
 HYDEPARK
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 GOOOOL
 DİYET
 TATLILAR
 SAMANYOLU
 CİNSELLİK
 TELE ŞAMDAN
 PAZAR SABAH
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

Antalya, şimdi futbol kulüplerinin gözdesi

Kış nedeniyle boşalan 5 yıldızlı otellerin yüzünü, kamp yeri olarak Antalya'yı seçen, Sturm Graz, Spartak Moskova gibi futbol takımları güldürdü. Şu anda 90 takımın kamp yaptığı tesisleriyle rakibi İspanya'yı aratmayan ilde turizmciler üç ayda 10 milyon euro (yaklaşık 12.8 trilyon lira) gelir bekliyor
Antalyalı turizmcilerin yüzünü futbol turizmi güldürecek. BJK, FB, GS gibi Türkiye Birinci Ligi takımlarının yanısıra Werder Bremen, Sturm Graz, Göteborg, Spartak Moskova gibi Avrupanın önde gelen futbol takımlarının da tercih ettiği Antalya, Avrupa'nın en önemli kamp merkezi olma yolunda. Turizmciler önümüzdeki 1.5 ay içerisinde gerçekleşecek kamplardan 10 milyon euro (yaklaşık 12.7 trilyon lira) gelir elde etmeyi bekliyor.

YILIN HER AYI DOLU
Otel ve tatil köylerinin futbol turizmi atağı 3 yıl önce başladı. Tesisler spor kulüplerinin beklentileri doğrultusunda yatırım yaparken acentalar da Avrupa'nın ünlü takımlarını Antalya'ya getirmek için çalışmalarını hızlandırdı. Geçtiğimiz yıl 1 milyon Almanı Antalya'ya tatile getiren Öger Tur'un Baş Danışmanı Hüseyin Baraner, "Önümüzdeki yıl Almanya'dan 50 futbol takımını Antalya'ya kamp için getirmeyi hedefliyoruz" diyor ve ekliyor "Takımların 2-4 hafta arasında değişen kamp istekleri oluyor. 15 ile 30 oda ayırtan futbol takımlarıyla birlikte seyircileri de tatile geliyor. Bir futbolcunun günlük harcaması 100-150 euro (yaklaşık 128-192 milyon lira) arasında değişiyor. Kaldıkları odaya ve antrenman sahasına göre kulüplere ayrı ayrı fiyat veriliyor."

Gelişen futbol turizmi sayesinde tesislerin doluluk oranları 12 aya yayıldı. Belek'teki 5 yıldızlı Kaya Oteli futbol turizmi için son bir yılda 1 milyon euroluk (yaklaşık 1.2 trilyon lira) yatırım yaptı. Otel yakınına 2 nizami ve 2 antrenman sahası yaptırılırken, bunun meyveleri de kısa sürede alınmaya başlandı. Yerli ve yabancı 47 kulüp, 2002'de kamp yeri olarak Kaya Otel'i seçti. Otel, 2 ay içerisinde, 1.5 milyon euro gelir bekliyor. Akdeniz Turistik Otelciler Birliği Başkanı Ahmet Barut da, "Bu kamplar sayesinde Antalya daha iyi tanıtılıyor. Yapılan TV yayınları sayesinde Antalya'nın tanıtımı yapılıyor. Bu sayede yaz sezonunda gelecek turist sayısında da artış bekliyoruz" diye konuştu.

DEVLER BULUŞTU
Yıllardır Kıbrıs Rum Kesimi'nde kamp yapan Çin ve Güney Kore takımları da bu yıl Antalya'yı tercih etti. Önümüzdeki hafta 2 ülkeden 2'şer takım daha Antalya'ya geliyor. Bir çok takımın Antalya'da buluşması nedeniyle Atatürk Stadyumu'nda "Efes Pilsen Cup 2000" adı altında bir turnuva düzenlendi. Önceki gün başlayan ve 13 Ocak'ta sona erecek turnuvaya geçen yılın şampiyonu FB, Şampiyonlar Ligi temsilcimiz GS'nin yanısıra Avrupa'nın önde gelen takımlarından Spartak Moskova (Rusya), Göteborg (İsveç), Sturm Graz (Avusturya) ve Werder Bremen (Almanya) katılıyor. "Efes Pilsen Cup 2002" EUROSPORT yayını ile Türkiye ve 54 ülkede naklen yayınlanıyor.

Takımlar Antalya'yı neden tercih etti?

Abdürrahim Albayrak(GS Futb. Şub. Sorumlusu): Moral oluyor
Devre arası genelde kışa denk geliyor. Futbolcuların daha iyi hava şartlarında ve yüksek oksijen alacağı yerler tercih edilir. Antalya'da bunlar fazlasıyla var. Futbolculara da moral oluyor.

Sinan Engin (BJK Menajeri): İmkân çok!
Beşiktaş şampiyonluğun en büyük adaylarından biri. Bunun için devre arasında çok iyi hazırlanmamız gerekiyor. Antalya kamp yapmak için ideal bir merkez, burada her türlü imkân var.

Serdar Bali (Trabzonspor Futb. Şub. sorumlusu): Avrupa gibi
Kamp yeri için Antalya'yı seçmemizin nedeni buranın Avrupa standartlarını aratmayacak tesislerle dolu olması. Hem Avrupa'ya nazaran daha ekonomik, hem de tüm koşullar uygun.

Oğuz Çetin (FB Yard. Antren): Altyapısı hazır
FB için çok iyi bir hazırlık devresi gerekiyordu. Antalya kampı bu yüzden bizim için çok olumlu oldu. Tüm altyapı burada hazır. Olağanüstü tesisler, sahaları var.

AKTOB Başkanı Ahmet Barut: Sahaya ve reklama İhtiyacımız var
Futbol turizminin özellikle son 5 yıl içerisinde Antalya ve çevresinde oldukça büyük ivme kazandığını söyleyen Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Ahmet Barut, hedeflerini anlatıyor.

"Gerek tesis kalitesi, gerek hava koşulları, gerekse ekonomik olması nedeniyle Antalya, tüm Avrupa'nın da tercihi oldu. Bunu geliştirmek için yapılacak tek bir şey var: sahaların sayısını artırmak. Otelciler bunu yapıyor. Ancak özellikle Alanya, Manavgat, Side, Belek, Kadriye ve Kemer gibi turizm ile içiçe olan belediyelerin de buna katkı sağlaması gerekiyor. Saha sayısını artırırsak gelen takım sayısını da çoğaltırız. Başka bir şeye ihtiyacımız yok. Bir de gelen takımların yaptığı reklam var. Mesela gelen Alman takımı ise en az 10-15 Alman medya mensubu da birlikte geliyor. Sporun dışında da tanıtıcı haberler yapıyorlar. Bir de biz reklam yaparsak bir numaralı kamp merkezi oluruz!

Yusuf DALAMAN-Ömer MAZİ



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır